O importantă companie de produse alimentare şi băuturi din lume a lansat în premieră în România VeggiePorţia – o metodă nutriţională care presupune consumul mai multor vegetale. Acesta este un instrument adresat tuturor celor care doresc să consume mai multe mese pe bază de vegetale, pentru a avea o alimentaţie mai sănătoasă şi mai sustenabilă.

VeggiePorţia se adresează celor care au hotărât să guste viaţa în porţii sănătoase, pentru vegetarieni şi vegani, dar şi pentru cei îndrăgostiţi de planetă, care ştiu că ceea ce decidem să punem în farfurie are impact direct asupra mediului. Nestlé a creat această metodă nutriţională sub forma unei farfurii pentru a-i ajuta pe cei care doresc să includă mai multe vegetale în alimentaţia lor şi, în special, să creasca aportul de proteine vegetale. Farfuria arată proporţiile optime şi combinaţiile potrivite între diferite grupe de alimente pe bază de plante, astfel încât mesele vegetale să fie bine echilibrate şi să furnizeze proteinele necesare. Farfuria este împărţită în trei segmente: 50% legume, 25% proteine vegetale din leguminoase, nuci şi seminţe, 25% produse din cereale integrale şi cartofi. Ghidul VeggiePorţia aminteşte tuturor cât de important e să completezi alimentaţia cu o hidratare adecvată, grăsimi vegetale sănătoase şi fructe. Dr. Graţiela Maria Hernest de la Fundaţia pentru Alimentaţie Sănătoasă ne-a răspuns la câteva întrebări legate de acest subiect!

De ce corpul uman nu ar putea funcţiona la capacitate optimă fără o bază alimentară echilibrată, formată atât din proteine de origine animală, cât şi de origine vegetală? 

Proteinele sunt nutrienţi esenţiali şi pot fi numite „cărămizile organismului. Rolul proteinelor în organismul uman este extrem de important. Ele participa la toate funcţiile vitale: creştere, dezvoltare,  imunitate, acţiunea hormonilor (o parte din hormoni sunt de fapt proteine), digestie (enzimele sunt şi ele proteine). Proteinele au şi rol energetic, un gram de proteine furnizează 4 calorii. 

 Cum se defineşte stilul de viaţă flexitarian? 

Stilul de viaţă flexitarian reprezintă un regim alimentar potrivit persoanelor care nu pot renunţa la carne, dar care vor să aibă o dietă sănătoasă, axata mai mult pe fructe şi legume. Stilul flexitarian urmăreşte să crească aportul de alimente vegetale fără să elimine complet carnea; proteinele vegetale fiind oferite de soia, linte, fasole, mazăre, nuci, seminţe.  

Ce impact are asupra organismului creşterea consumului de alimente vegetale în meniul săptămânal? 

Crterea consumului de alimente vegetale aduce multiple beneficii organismului prin aportul crescut de grăsimi nesaturate, fibre, vitamine şi minerale. Previne totodată apariţia diferitelor afecţiuni cronice precum diabetul zaharat tip 2, obezitatea, bolie cardiovasculare sau  diferite tipuri de cancer.  

Cum arată o farfurie echilibrată? 

Pentru un stil de viaţă sănătos este recomandat să se consume 3-4 porţii de legume/zi şi 3-4 porţii de fructe /zi, să se înlocuiască proteinele animale cu cele vegetale  şi să se adapteze porţiile de alimente care conţin carbohidraţi (pâine, cereale, cartofi), în funcţie de necesarul caloric. O farfurie echilibrată ar trebui să fie împărţită în trei segmente: jumatate - legume, un sfert – proteine din surse vegetale şi animale şi un sfert - produse din cereale integrale şi cartofi.  

Cu ce ne ajută să apelăm la VeggiePorţie când pregătim meniul unei zile normale din săptămână? 

VeggiePorţia ne ajută  ne constituim meniul zilnic în mod creativ, redescoperind gusturile naturale, fără conservanţi şi coloranţi. Să ne concentrăm mai mult pe proteine de origine vegetală, alegând în acest mod surse mai sănătoase de hrană. Întrucât proteinele din vegetale nu furnizează dintr-o singură sursă toţi aminoacizii esenţiali, care sunt necesari organismului, este recomandat să consumăm o varietate cât mai mare de legume, leguminoase, cereale integrale, fructe oleaginoase pentru a acoperi întreg necesarul zilnic de nutrienţi.  

Loading...

Ar putea să îți placă

deMamici.ro

Adaugă un comentariu