Ceaiurile energizante pot înlocui cu succes cafeaua, redându-ne vigoarea. Pe căldură, este bine să se adauge şi cu un pic de lămâie, pentru a contribui la rehidratarea corpului.

Cu multe sarcini pe care trebuie să le îndeplinim zilnic, nu e de mirare că adesea ne simţim fără vlagă. Însă nu trebuie să abuzezi de cafea pentru a te remonta! Poţi apela cu încredere la unele remedii care şi-au dovedit eficienţa în energizarea organismului.

Ceaiul verde poate înlocui cafeaua

Comparativ cu ceaiul negru, cel verde conţine mai puţină teină şi, cu toate astea, are de multe ori efecte mai bune decât cafeaua, îmbunătăţind şi capacitatea de concentrare, pe lângă combaterea oboselii cronice.

În ceea ce priveşte ceaiul negru, acesta are efecte stimulatoare deosebite şi ne protejează împotriva afecţiunilor cardiovasculare, reducând riscul apariţiei cancerului, potrivit studiilor. În amestec cu rozmarinul sau cu gingko biloba, ceaiul negru îşi sporeşte efectele antioxidante.

Tonic de cătină

Bogată în vitaminele B2, B3, C, carotenoide şi acid folic, cătina are efect tonifiant general. Fructele de cătină sunt utilizate în avitaminoze, în anemii şi în convalescenţă, sub formă de sucuri, siropuri sau marmeladă.

Foarte eficientă este şi infuzia de cătină, 2-3 ceaiuri pe zi fiind binevenite pentru revigorarea organismului. Poţi încerca şi vinul de cătină, remediu natural cu acţiune energizantă şi tonică.

Vinul de cătină

Ingrediente
1 kg fructe de cătină, 200 g măceşe, 1,7 kg miere, 150 ml drojdie de vin, 5 litri apă fiartă şi răcită.

Mod de preparare

Fructele de cătină se zdrobesc, apoi se pun într-un borcan mare împreună cu măceşele mărunţite bine, se adaugă apa amestecată cu miere şi drojdie de vin, se astupă bine şi se lasă la macerat la temperatura camerei, timp de 18-20 zile. Când s-a oprit din fermentaţie, se trage vinul şi se pune în sticle. Sticlele se închid bine şi se păstrează la loc întunecat şi bine aerisit.

Fiind un bun vitaminizant, se bea 1 păhărel de vin de cătină şi măceşe dimineaţa şi la prânz, pentru stimularea poftei de mâncare. Nu se consumă în a doua parte a zilei, pentru că poate produce agitaţie chiar mai mult decât cafeaua.

Ştiai că...
...în fructele de cătină se află de două ori mai multă vitamina C decât în măceş şi de 10 ori mai mult decât în citrice? 100 de g de suc proaspăt conţin în jur de 400-800 mg de vitamina C.

6 paşi pentru mai multă vigoare

1. Nu mai lungi statul în pat

La prima vedere, pare că face bine să tândăleşti încă un sfert de oră până îţi iei avânt. Şi totuşi, specialiştii susţin că somnul intermitent face rău organismului, aşa că dacă a sunat ceasul, pune-te în mişcare imediat!

2. Ascultă melodii ritmate până ajungi la serviciu

Ritmul alert al cântecelor din căşti poate imprima un ritm vioi întregii activităţi pe care o vei desfăşura în ziua ce abia începe. Doar ştii bine că melodiile romantice trebuie evitate la prima oră fiindcă induc reveria, or, la serviciu nu ai timp să visezi!

3. Ia-ţi un animal de companie

Dacă programul de viaţă îţi permite, nu ezita şi ia-ţi un animal de companie. Vei vedea că micuţul prieten te va „împrumuta” cu energie ori de câte ori te vei juca sau vei avea grijă de el.

4. Ia o pauză de… banană

Gustarea aceasta este excelentă, fiindcă banana nu îngraşă dacă este consumată neasociată cu altceva şi fiindcă vitaminele şi serotonina pe care le conţine îţi pot da o stare de bine.

5. Ieşi la plimbare cel puţin un sfert de oră

Zile toride de vară, aer condiţionat şi reciclat, senzaţie de prizonier în cuşcă? Firesc. Dar există un remediu uşor de aplicat. Oricât de târziu ar fi, când se mai răcoreşte puţin, fă o plimbare în parc şi… respiră în aer liber. Îţi va fi mai bine.