Toate sporturile fac bine organismului, dar înotul se numără printre cele mai sănătoase şi eficiente moduri de a face mişcare. Înotul are un mare avantaj: muşchii şi articulaţiile lucrează fără a fi nevoite să suporte vreo greutate.

Astfel, masa musculară se dezvoltă fără ca articulaţiile să aibă de suferit, iar ligamentele se întăresc şi devin mai flexibile.

Practicat regulat, înotul garantează o siluetă de invidiat. Acest sport tonifică muşchii fesieri şi pectorali, coapsele şi gambele şi are un rol important în dezvoltarea armonioasă a abdomenului. Mai mult, “topeşte” şi celulita.

Iată ce grupe de muşchi îţi poţi dezvolta, în funcţie de stilul de înot abordat în apă!

Muşchii pe care îi dezvoltă înotul - stilul craul (Crawl)

Denumirea acestui stil de înot provine din englezescul ,,to crawl" (a se târâ) şi descrie perfect tehnica folosită pentru înaintarea în apă. Din poziţia pe burtă, se ţine capul scufundat, cu ochii deschişi, expirând aerul sub apă. Mişcările mâinilor sunt circulare şi alternative, revenirea la poziţia iniţială realizându-se pe sub apă. Picioarele se sincronizează cu mişcările mâinilor, executând mişcări alternative sus-jos, folosindu-te de articulaţia şoldului şi a genunchiului

Acest stil îţi permite să înoţi rapid şi să-ţi tonifiezi, în acelaşi timp, braţele, umerii, picioarele, pieptul şi abdomenul.

Muşchii pe care îi dezvoltă înotul - stilul bras (broască)

Este unul din cele mai potrivite stiluri de înot pentru începători şi în acelaşi timp, cel mai popular printre înotătorii amatori. În stilul bras, mâinile execută simultan o mişcare semicirculară sub apă, revenirea la poziţia iniţială realizându-se tot sub apă. Mişcarea picioarelor trebuie sincronizată cu cea a mâinilor.

Acest stil de înot solicită în special bicepşii, pectoralii, muşchii abdominali şi gambele.

Muşchii pe care îi dezvoltă înotul - stilul pe spate

După cum sugerează şi numele, acest stil presupune înotul pe spate. Capul este întotdeauna la suprafaţă iar mişcările mâinilor sunt circulare şi alternative, revenindu-se la poziţia iniţială pe deasupra apei. Mişcările picioarelor sunt similare cu cele din stilul liber. Spate este unul din stilurile de înot echilibrate, îmbinând rezistenţa cu viteza.

În mod evident, acest stil solicită cu precădere muşchii spatelui. De asemenea, acest stil de înot este recomandat mai ales persoanelor care au afecţiuni ale spatelui, de tipul cifozelor (cocoaşe).

Muşchii pe care îi dezvoltă înotul - stilul fluture

Stilul fluture se remarcă între celelalte stiluri de înot de competiţie ca fiind cel mai spectaculos. Acesta presupune o mişcare simetrică a braţelor cu revenire pe deasupra apei. De asemenea, corpul realizează o mişcare ondulatorie, iar picioarele o tehnică numită dolphin kick.

Astfel, mişcările ondulatorii ale stilului de înot fluture permit mai ales întărirea muşchilor abdominali. Deşi este cea mai dificilă tehnică de înot, este şi cea mai eficientă, pentru că te scăpă rapid de grăsimea inestetică de pe abdomen.