Oamenii de stiinta de la Universitatea Tufts din Boston au realizat o cercetare pe parcursul a 11 ani. 

Au comparat starea de sanatate a 5000 de participanti, in corelatie cu alimentele pe care le-au consumat si au ajuns la o concluzie surprinzatoare.

Persoanele care au consumat mai multe rosii si-au redus riscul de a dezvolta boli cardiovasculare cu 26%.

Acest lucru se datoreaza lycopenului, un antioxidant ce se afla in rosii, cu beneficii uriase pentru sanatate.

 Încearcă şi dieta pe bază de roşii. Practic, nici o masă fără această legumă şi în nici două săptămâni vei reuşi să slăbeşti 5 kilograme. Dacă vrei ca acestă cură de slăbire să dea rezultate, trebuie să respecţi cu sfinţenie câteva reguli:

Ce reguli trebuie să respecţi

1. În primul rând, trebuie să consumi la fiecare masă roşii, timp de zece zile. Nu ai voie să faci nicio excepţie.

2. Nu trebuie să nu mănânci şi să bei din alimentele interzise: dulciuri, făinoase, prăjituri, prăjeli, mezeluri, fast-food, sucuri acidulate şi alcool.

3. O altă regulă importantă, este şi faptul că trebuie să faci mişcare măcar 30 de minute, în fiecare zi. Depinde de fiecare ce înţelege prin mişcare. Poţi merge în parc să alergi! Dacă urăşti asta, încearcă să înlocuieşti cu ceva ce-ţi place.

Asta înseamnă că poţi să te plimbi cu rolele, să dansezi ori să joci volei. Sau orice altceva îţi face plăcere. Este esenţial să renunţi şi la gesturile mici, dar dăunătoare. De exemplu, în loc să iei liftul, urcă scările.

4. La o singură masă, pe lângă roşii nu trebuie să consumi mai mult de 300 de grame dintr-un alt aliment.Iar dacă este vorba de carne ar trebui să te limitezi la 180 de grame.


Cum ar putea să arate meniul tău într-o zi

- La micul-dejun: poţi opta pentru un suc făcut din câteva roşii, un ardei şi un morcov. Plin de vitamine şi extrem de săţios. În plus, poţi mânca şi un ou fiert. De asemenea, ai putea să optezi pentru roşii trase la tigaie şi ouă ochiuri (maximum două) făcute în apă. Un mic-dejun delicios.

- La pranz: poţi alege o salată de roşii imensă (făcută din 8 -8 roşii, o ceapă, oţet) şi o friptură (aceasta trebuie să aibă între 100 şi maximum 180 de grame. Sau poţi mânca o supă cremă de roşii. Aceasta se face aşa: fierbi un ardei roşu, un morcov şi 5 roşii. Le blenduieşti. Adaugi puţină sare, piper şi un strop de busuioc şi prânzul e gata!

- La cină: Poţi mânca roşii cu brânză. Sau o salată de roşii cu pui. Se iau 4 roşii, o ceapă, 200 de grame de piept de pui tăiat bucăţi. Se amestecă, se pune puţină sare, piper şi oţet.