O dietă variată, bogată în vitamine şi minerale este necesară nu doar atunci când vrei să vezi rezultate mai bune după şedinţele de la sală sau dacă îţi doreşti să slăbeşti. În mod special, consumul corect de proteine ajută la păstrarea siluetei şi a sănătăţii metabolismului. Dacă ai grijă să consumi cât mai multe alimente bogate în proteine, nu ar trebui să-ţi faci griji în privinţa deficienţei, dar poate există perioade în care ar trebui să incluzi mai multe în dieta ta de zi cu zi. Iată câteva motive pentru care ar trebui să faci asta:

Ajută la arderea rapidă a grăsimilor

Când mănânci, organismul foloseşte caloriile pentru pentru a digera şi a metaboliza hrana. Proteinele au efect termic într-o măsură mai mare decât grăsimile şi carbohidraţii, ceea ce înseamnă că proteinele au nevoie de mai multe calorii pentru a fi digerate. Dacă preferi legumele sau ai trecut la o dietă vegetariană, poţi consuma în fiecare zi alimente precum fasole, cartofi, broccoli, linte, fulgi de ovăz sau tempeh. În cazul în care carnea îşi găseşte încă loc în alimentaţia ta de zi cu zi, unei diete bogate în proteine nu-i pot lipsi somonul, curcanul şi pieptul de pui.

Scad presiunea sângelui

Se ştie că alimentaţia incorectă, alături de vicii şi alte obiceiuri nesănătoase duc la probleme precum hipertensiunea arterială şi, implicit, o mai mare presiune a sângelui. Afecţiunile cardiovasculare afectează o mare parte din populaţia globului, iar în Statele Unite este cea mai des întâlnită cauză a deceselor atât la femei, cât şi la bărbaţi. Chiar dacă cei afectaţi pot să se trateze uşor atunci când descoperă o astfel de boală încă din fazele incipiente, prevenţia se face printr-o alimentaţie sănătoasă şi un stil de viaţă activ. 

 

Unele studii arată că dietele bogate în proteine ajută la scăderea presiunii sângelui cu aproximativ 2 mmHg în comparaţie cu un consum mai mare de carbohidraţi. Deşi nu reprezintă o schimbare foarte mare, acest număr arată că beneficiile introducerii proteinelor în alimentaţie au efecte benefice în ceea ce priveşte sănătatea organismului. Aceasta trebuie combinată cu cât mai multă mişcare şi sport, în special pentru cei care au suferit de o boală cardiovasculară.

Ajută la păstrarea musculaturii la bătrâneţe

Odată cu înaintarea în vârstă, muşchii încep să se atrofieze. Acest fenomen poate duce la probleme mai grave la nivelul articulaţiilor, în momentul în care acestea nu mai sunt protejate de ţesutul muscular. Dacă masa musculară se reduce, există un risc mai mare de fracturi şi alte incidente care complică viaţa de zi cu zi la bătrâneţe. Consumul unei cantităţi ideale de proteine poate stopa această degradare, dacă este combinat cu exerciţiile fizice cu greutăţi sau cele de rezistenţă. Este crucial să începi să adopţi un astfel de stil de viaţă înainte să fie prea târziu şi să te poţi bucura de o nouă etapă a vieţii fără probleme majore.

Reduc pofta de gustări

Dacă obişnuieşti să te strecori noaptea pentru a ajunge la frigider sau observi că ai de multe ori poftă de gustări între mese, consumul mai multor alimente bogate în proteine te va ajuta să scapi de aceste obiceiuri. Nu doar că poţi lua în greutate mai mult decât ţi-ai dori, dar ajungi să consumi mai multe grăsimi şi glucide prin produse precum batoanele de cereale sau biscuiţi. Însă, dacă respecţi mesele principale ale zilei şi ai grijă să consumi alimente variate, sentimentul de saţietate se va păstra pe o perioadă mai lungă. De asemenea, poţi opta pentru mese mai mici şi dese, dacă simţi că vei reduce tentaţia de a opta pentru gustări.

 

Aşadar, proteinele trebuie să facă parte din alimentaţia zilnică şi să îşi găsească cel mai potrivit loc în dieta ta. Găteşte cât mai mult acasă pentru a putea controla cantitatea în funcţie de nevoile tale şi, dacă ai nevoie de sfaturi, cere ajutorul unui medic specialist sau unui nutriţionist.

 

Sursa foto: unsplash.com