Despre alcool se ştie că un pahar de vin este recomandat de medic. Anumite mituri despre acesta pot face mai mult rău decât bine. Iată care sunt acestea!

Ce poate fi mai plăcut ca la masa, alături de familie să consumi un pahar de vin, sau atunci când eşti în vacanţă să savurezi un cocktail delicios?

Consumat cu moderaţie, alcoolul poate să aibă efecte benefice asupra organismului tău, astfel că pe viitor ţine cont de miturile de mai jos pentru a avea grijă de sănătatea .

Băuturile spirtoase, mai periculoase decât vinul

Nimic mai fals decât atât. Orice cantitate de alcool consumată în exces dăunează sănătăţii tale. Singura diferenţă dintre băuturile spirtoase şi celebra licoare a lui Bachus este aceea că un pahar de vin îţi va furniza o doză bună de antioxidanţi, dacă te limitezi la un pahar pe zi. În timp ce lichiorul, băuturile spirtoase sau orice alt fel de tărie nu îţi aduce nici un fel de antioxidant, dimpotrivă îngreunează activitatea metabolică, fiind mult mai greu de descompus de către organism.

Dacă îţi place mai mult lichiorul decât vinul, încearcă să alegi unul de o calitate superioară şi nu exagera cu cantitatea consumată. Ai grijă să nu conţină o cantitate mare de zaharuri şi alţi compuşi care să îţi pericliteze sănătatea.

Consumul de alcool provoacă probleme de memorie

Nu doar odată ţi s-a întâplat să consumi o cantitate mai mare de alcool seara şi a doua zi dimineaţa să te trezeşti cu o durere cruntă de cap. Consumat în cantităţi mari, alcoolul poate să îţi afecteze mai ales atenţia a doua zi, să îţi creeze o stare proastă. Dacă în schimb consume cantităţi mici, nu ai dece să îţi faci probleme asupra efectelor legate de probleme de memorie. Totul ţine de cantitatea şi calitatea băuturii consumate.

Un studiu publicat în Neuropsychiatric Disease and Treatment, citat de celebra publicaţie Time afitmă că un pahar de vin pe zi poate fi de ajutor în a te proteja de dezvoltarea anumitor afecţiuni neurologice. Deci alege un vin de calitate superioară şi fii atent la cantitatea consumată.

Citeşte şi: Ce rişti dacă bei frecvent băuturi alcoolice

Alcoolul e responsabil de surplusul de kilograme?

Această înformaţie o auzi foarte des, mai ales în rândul consumatorilor de bere, care pune pe seama acestei licori surplusul de grăsime abdominală.

Însă şi aici vorbim tot despre un raport calitate-cantitate. O băutură cum este cocktailul Mojito are foarte puţine calorii, şi dacă ai un meniu alimentar sănătos, faci mişcare în mod regulat şi consumi ocazional o astfel de băutură, efectele nu vor fi atât de dramatice.

Băuturile spirtoase vin la pachet cu un număr caloric mult mai mare, deci atenţie încă odată la cantitate. Nu te gândi că poţi apela la o cafea şi să ieşi imediat din starea de ebrietate, deoarece acestă afirmaţie este total falsă. Atât alcoolul cât şi cafeaua deshidratează organismul. Cel mai indicat pas după ce ai consumat alcool este să bei un pahar de apă măcar şi să mănânci sănătos.

Pont

Alege să te odihneşti măcar două ore după ce ai consumat alcool, astfel îi vei permite organismului să se reface mult mai repede.