Salata de boeuf este nelipsită din casele românilor de Sărbători. La un singur lucru nu ne gândim când vorbim despre acest fel de mâncare. Mai exact, caloriile pe care le ingerăm la fiecare înghiţitură. Aşadar nutriţionistul Mihaela Bilic ne spune câtă maioneză putem pune la salată astfel încât să nu se îngraşe.

”Cand spui “salata” te gandesti la ceva dietetic, uşor. Ori salata de boeuf e mai degraba un fel consistent, complet de mâncare. Si daca cantitatea nu e simbolică (2 linguri), silueta va avea de câştigat/suferit.

Ingredientele sunt simple, hrănitoare: cartofi fierţi, morcov, păstârnac, ţelină (va recomand), mazăre, murături si carne. Chiar daca are “boeuf-ul” in titlu, poate fi facuta si cu carne de pui/curcan, dar si cu plulpă de porc(foarte gustos). De preferat castraveţii muraţi in saramură, nu in oţet, fermentatia lactica aduce un plus de savoare si beneficii pentru digestie. Cartofii fierţi si reci au amidon cu absortie lenta si rol prebiotic, iar mazarea e plina de fibre si minerale. 

De carne nu mai vorbim- săţioasă, cu proteine complete, antianemică si cu calorii negative. Pana aici totul perfect, acoperim toate nevoile nutritive ale sezonului rece. De unde pot aparea problemele pentru siluetă? Din maioneză!  Pentru fiecare lingură socotiţi 150 cal. Este decizia fiecarei gospodine cât de “legată” va fi salata, însă sfatul meu este sa nu înnecaţi ingredientele, sa nu o transformati intr-un sos de maioneză.

Porţia rămâne un element important, am incercat sa va sugerez cateva variante şi puteti vedea si diferenţa de aspect/consistenţă in functie de cantitatea de maioneză- cu cat mai puţină, cu atât mai bine. Concluzia: salata de boeuf este, probabil, piesa cu “greutate” a meniului de Sarbatori. A se consuma cu moderaţie/responsabil!”, a scris nutriţionistul Mihaela Bilic pe contul de Instagram.