Mierea conţine apă, zaharuri, vitamine din complexul B, precum şi vitaminele A, C, D şi K. În funcţie de tipul de miere, mai este îmbogăţită cu potasiu, calciu, magneziu, fosfor şi fier. Este un aliment uşor de digerat, însă conţine o cantitate ridicată de zaharuri, aşadar nu trebuie consumată în exces.

Reduce colesterolul

În combinaţie cu scorţişoara, mierea contribuie la eliminarea urmelor de grăsime care se depun pe vasele de sânge şi ajută la scăderea colesterolului rău (LDL-ul). Amestecă 1 linguriţă de miere cu ¼ de linguriţă de scorţişoară şi înghite pe stomacul gol. Urmează tratamentul 1 lună, apoi fă pauză 2 săptămâni înainte să-l reiei.

Are rol antibacterian

Fie că este vorba de răni superficiale ale pielii, cum sunt zgârieturile sau arsurile, sau de probleme interne, cum sunt infecţiile urinare, mierea poate fi utilizată complementar. Ajută la eliminarea bacteriilor din tractul urinar, iar dacă este aplicată pe piele, previne infecţiile, regenerează pielea şi are rol cicatrizant. Dacă suferi des de infecţii urinare, bea în fiecare dimineaţă, înainte de micul dejun, un pahar cu apă foarte puţin încălzită, îndulcită cu 1 linguriţă de miere. În cazul rănilor uşoare, curăţă zona cu o soluţie dezinfectantă şi aplică pe pielea curată un strat subţire de miere. Repetă tratamentul până la vindecarea rănii.

Îmbunătăţeşte funcţionarea ficatului

Stresul, alimentaţia bogată în grăsimi sau tratamentul medicamentos pot afecta buna funcţionare a ficatului. Îl poţi proteja cu o cură de miere şi ulei de măsline. Toacă mărunt 5 lămâi, cu tot cu coajă, apoi amestecă-le cu 500 g de miere de salcâm şi 250 ml ulei de măsline extravirgin.. Acoperă borcanul cu o farfurie mică şi lasă 3 zile la macerat. Ia câte 1 lingură de miere, cu lingura de lemn, cu 30 de minute înainte de mesele principale. Mierea îmbunătăţeşte digestia şi stimulează activitatea bilei.

Combate oboseala

Starea de slăbiciune şi de somnolenţă care apare în a doua parte a zilei poate fi înlăturată cu miere. Aceasta conţine fructoză, adică zahărul în stare naturală, care se eliberează treptat în sânge şi-ţi oferă energia de care ai nevoie după-amiaza. Ia câte 1 linguriţă de miere ori de câte ori simţi nevoia, dar nu mai mult de 3 linguriţe pe zi.

Întăreşte sistemul imunitar

Pe lângă faptul că dă un gust bun ceaiului, mierea conţine vitamina C şi fier, esenţiale pentru întărirea sistemului imunitar. La schimbarea anotimpurilor sau în perioadele de suprasolicitare, ia zilnic câte 1 lingură de miere de tei sau polifloră.