Este foarte important să îţi menţii hidratarea pe durata sarcinii, chiar dacă în primul semestru este mai dificil din cauza greţurilor şi a stărilor de vomă. Corpul tău are nevoie de apă pentru a transporta nutrienţi către făt, pentru a crea lichid amniotic, ţesuturi noi, dar şi pentru a elimina din corp reziduurile şi toxinele care provin inclusiv de la viaţa care se formează în uterul tău.

Potrivit Clinicii Mayo, femeile gravide ar trebui să bea în jur de 10 pahare de apă pe zi, adică echivalentul a 2,3 litri de apă zilnic. Prin acest aport asiguri o dezvoltare armonioasă fătului, dar te bucuri şi tu de avantajele unei digestii mai bune, unei pieli mai rezistente şi mai elastice, precum şi de o stare generală pozitivă.

Laptele ajută. Mai ales în primul semetru de sarcină, gustul metalic pe care îl poţi simţi în gură în permanenţă, poate face dificilă hidratarea cu apă. O variantă este să bei lapte, pe care este posibil să-l tolerezi mai bine, mai ales în prima parte a zilei.

Apă cu arome sau apă pentru sportivi. Nu este obligatoriu să bei doar apă plată pentru a-ţi menţine hidratarea, este absolut în regulă să-ţi menţii hidratarea cu apă îmbogăţită cu aromele care îţi plac. O Variantă bună sunt şi apele vitaminizate, precum cele pentru sportivi care îţi aduc în organism şi un plus de nutrienţi de care are nevoie corpul tău în această perioadă. Ai grijp să nu aibă adaos de zahăr.

Supele sunt recomandate. Pe lângă faptul că sunt hrănitoare şi îţi ajută digestia, supele sunt utile şi pentru că îţi hidratează organismul. De aceea, timp de 9 luni, ar trebui să facă parte din dieta ta zilnică. Dacă pe lângă supe alegi ca desert şi fructe bogate în apă, precum pepenele, atunci ai asigurat în acelasi timp şi hrana şi hidratarea organismului.