Numeroase cercetări au demonstrat beneficiile pentru sănătate ale roşiilor. Iată de ce este bine să includem roşiile cât mai des în alimentaţie.

Studiile au corelat consumul de roşii proaspete cu un risc mai scăzut de boli cardiovasculare şi cu unele tipuri de cancer. Acest efect este pus pe seama unor substanţe benefice conţinute de roşii.

Licopenul

Este ubstanţa care dă culoarea specifică roşie, având efecte antitumorale în cancerul de prostată, pancreas, vezica urinară, cervical etc. Studiile sunt, însă, la început şi rolul său exact nu este sigur. Studiile au arătat că licopenul se comportă ca un antioxidant, explicând rolul său în protecţia împotriva cancerului. Acest compus este foarte bun şi pentru inima, împotriva bolilor cardiovasculare, ajutând şi în prevenirea cancerului. În plus, studiile, deşi încă la început, au descoperit că licopenul ar putea contribui şi la scăderea nivelului colesterolului.

Care sunt cifrele din roşii?

O roşie de mărime medie are aproximativ 22 de calorii şi 1,5 grame de fibre. Este o sursă importantă de potasiu, vitamina C, vitamina A şi vitamina E. În plus, roşiile nu conţin aproape deloc grăsimi, un gram de proteine şi aproximativ 4 grame de carbohidraţi.