Ceea ce mănânci la masa de seară influenţează într-o mare măsură calitatea somnului de noapte. Înainte de a apela la somnifere, ai grijă să incluzi la cină câteva din alimentele indicate mai jos!

Paste

Pâinea, pastele, cartofii, orezul sunt alegeri bune pentru masa de seară, pentru că conţin carbohidraţi care au o substanţă numită triptofan care îţi pregătesc corpul pentru un somn odihnitor. Triptofanul este o substanţă pe care creierul o foloseşte pentru a produce serotonină şi melatonină care induc un somn liniştit. Cartofii îţi aduc şi un plus de fosfat de potasiu a cărui lipsă poate să te predispună la insomnie.

Salată verde

Stresul şi agitaţia pot fi înlăturate cu un aport crescut de minerale (potasiu, calciu, magneziu, zinc, fosfor) şi vitamine (A, C, E, complexul B). Pe toate le poţi procura din legumele şi verdeţurile de sezon, cum este şi salata verde. Odată cu echilibrarea sistemului nervos, vei avea un somn mai bun.

Banane

Aceste fructe reglează tensiunea arterială, relaxează musculatura datorită magneziului şi potasiului pe care le conţin. Un plus de vitamina B6 provenită din banane te ajută să fii ocolit de insomnie, dar şi de oboseală şi iritabilitate.

Te-ar mai putea interesa: De cât somn ai nevoie în funcţie de vârstă

Carne de curcan

Vitamina B6 o poţi lua şi din carnea de curcan. Dacă nu-ţi e pe plac gustul acesteia, adaugă-i condimente sau ierburi aromatice: rozmarin, cimbru, usturoi, mărar, nucşoară. Şi acestea din urmă au efect sedativ.

Nuci

Magneziul este un alt mineral de care ai nevoie pentru a dormi bine. Îl iei nu doar din banane, ci şi din nuci sau migdale. Ai nevoie zilnic de 350 mg de magneziu. Reţine că 50 de grame de nuci îţi aduc circa 60 mg de magneziu, iar 50 g de migdale, 125 mg.



Smochine

Printre sursele bune de magneziu se numără şi smochinele. Din ele îţi poţi lua şi potasiu, calciu, minerale care alungă insomnia şi normalizează ritmul cardiac. Dacă te simţi agitat sau stresat, mănâncă smochine seara.


Cereale integrale

Problemele legate de somn pot fi cauzate şi de carenţa de fier. Cerealele integrale conţin fier, deci nu e nimic greşit să le mănânci şi seara, alături de lapte şi puţină miere. Mierea are efectul de a opri producerea de orexină, o substanţă excitantă şi stimulantă care alungă somnul, iar laptele are capacitatea de a alunga stresul, acţionează ca un tonic şi sedativ.