Datele geografice si istorice ofera indicii interesante despre dieta portugheza. Ne asteptam sa fie asemanatoare cu stilul alimentar hispanic, insa dieta portugheza are, surprinzator, influente din America de Sud si de Nord, China, Japonia si Africa.

Cum s-a ajuns la acest mix de culturi gastronomice? Raspunsul este simplu si are legatura cu numarul mare de exploratori straini inregistrat in secolele XV si XVI, scrie livestrong.com. Astfel, dieta portugheza este compusa din alimente native si preparate din alte zone ale lumii. Tocmai de aceea, dieta portugheza mai este cunoscuta si sub numele de dieta sud-european atlantica.

Multi nutritionisti o recomanda pentru ca are multe particularitati comune cu dieta mediteraneana. In plus, la fel ca stilul alimentar mediteranean, dieta portugheza a dovedit ca poate preveni anumite boli cardiace sau poate stopa evolutia lor. De asemenea, adoptand principiile dietei portugheze, poti tine sub control nivelul colesterolului. Aceste beneficii aduse sanatatii sunt in completarea faptului ca te poate ajuta sa slabesti sanatos.

Alimente permise si interzise in dieta portugheza

Daca intentionezi sa urmezi aceasta cura de slabire, sa stii ca aceasta pe bazeaza pe consumul de alimente sanatoase, precum legume, fructe, ulei de masline, peste, carne slaba, oua. Pe langa acestea, se pot consuma, cu moderatie, cartofi, carne de porc, de vita si produse lactate.

Cantitatea de proteine recomandata zilnic este de pana la 65 de grame pe zi, pe care le poti furniza corpului din cate 2 porti de carne de pui sau peste, fasole, oua, nuci. Cand vine vorba despre carbohidrati, indicatiile nutritionale sunt de aproximativ 100 de grame pe zi, din alimente, precum orez brun, cereale integrale.

Dieta zilnica trebuie sa cuprinda si fibre alimentare, aproximativ 30 de grame pe zi. Completeaza meniul zilnic cu fructe si legume, de exemplu un mar, o para, un morcov mare, o portie de fasole.

Ce sa nu-ti lipseasca din meniu

Porumbul, rosiile, ardeii grasi si cei iuti sunt frecvent folositi in bucataria portugheza si au provenienta americana. Codul sarat este foarte apreciat de portughezi. De asemenea, acestia consuma des orez, dar si couscous, ingredient des intalnit in bucataria marocana.

In ceea ce priveste carnea, carnea de porc negru este preferata de portughezi, pentru ca este mai suculenta si dulce. Carnatii sunt si ei permisi, daca sunt consumati in cantitati moderate si daca sunt afumati, contin ardei iute, usturoi, ierburi aromatice si vin, asa cum este specialitatea Chourico sau Chorizo.

Branzeturile preferate sunt preparate din lapte de capra si oaie. Oul este un ingredient foarte apreciat de portughezi. De asemenea, le place Arroz doce, o budinca de orez cu scortisoara. Dupa mesele principale, dieta portugheza recomanda portii mici de vin asociate cu branzeturi si fructe, in special struguri.