Cunoscut pentru efectele benefice asupra sănătăţii, laptele de soia nu este indicat tuturor persoanelor. Îţi spunem care sunt precauţiile de care este bine să ţii cont.

Scade colesterolul „rău“ şi ajută la slăbit

Laptele de soia conţine izoflavone, compuşi din familia fitoestrogenilor. Aceştia sunt hormoni vegetali bogaţi în fibre şi în acizi graşi polinesaturaţi. Sub acţiunea lor, scade coelsterolul „rău“ (LDL) şi se echilibrarează tensiunea arterială.

Laptele de soia este bogat în vitamine, minerale, proteine vegetale şi acizi graşi Omega-3. Nutriţioniştii îl recomandă în curele de slăbire, pentru că este hrănitor şi are aport caloric scăzut (40 kcal/100 ml).

Reduce efectele menopauzei

Pentru că are în compoziţie fitoestrogeni, cu efect asemănător hormonilor feminini, laptele de soia este recomandat femeilor la menopauză. Incidenţa bufeurilor şi a transpiraţiilor nocturne, precum şi demineralizarea osoasă scad după o cură cu lapte de soia – 1-2 căni pe zi, timp de o săptămână.

Scut anticancer – sau nu?

Efectul anticancerigen al acestui produs este controversat. Se crede că, împreună cu o alimentaţie variată, laptele de soia scade riscul apariţiei cancerului la sân. În schimb, la femeile care au avut deja cancer la sân sau care au antecedente familiale, consumul de produse pe bază de soia nu este indicat.

Interzis în hipotiroidie şi în sarcină

La suferinzii de hipotiroidie, consumul exagerat de soia poate dăuna funcţionării glandei, scăzând absorbţia iodului. Autorităţile sanitare europene recomandă gravidelor să consume cu prudenţă produse cu soia, pentru că efectele acestora asupra fătului nu sunt cunoscute cu exactitate şi pentru că există riscul unor reacţii alergice. Din acelaşi motiv, laptele cu soia nu trebuie administrat coppiilor mai mici de 1 an.

INFO: Nu depăşi doza zilnică de 1 mg de izoflavonă/kg corp. De pildă, dacă ai 50 de kg, nu consuma mai mult de 50 mg izoflavone. Un pahar cu lapte de soia oferă 31- 98,5 mg izoflavone.