Este normal să pierzi până la 100 de fire de păr pe zi. Însă dacă observi că îţi cade părul mai mult, trebuie să-ţi faci urgent analizele.

Sistemul endocrin afectează toate procesele care au loc în corp. De aceea, este foarte important să monitorizezi sănătatea glandei tiroide.

Unul dintre semnele care îţi spun că ai probleme cu hormonii este o pierdere bruscă a părului sau apariţia unor modificări în structura firului de par.

Celulele din firul de par se multiplică cel mai repede din corp, de aceea schimbările hormonale le afectează întâi, ducând la încetinirea creşterii părului, la subţierea firului de par şi la căderea părului. Dacă te simţi nervoasă şi obosită, ai schimbări de greutate şi menstruaţie neregulată, mergi imediat la un endocrinolog.

Dacă te confrunţi şi tu cu această problemă, află care sunt principalele cauze ale căderii părului şi învaţă cum să le tratezi.

Deficienţa de fier poate duce la căderea părului. Pentru a te asigura că ai o cantitate suficientă de fier în organism, mănâncă mai multă carne roşie şi cât mai multe legume.

Mineralele sunt foarte importante pentru creşterea părului. Mănâncă fructe şi legume proaspete în fiecare zi pentru a asigura nivelul normal de minerale în organism.

Tiroida leneşă este o altă problema care duce la căderea părului. Dacă această glandă nu funcţionează bine, rişti să pierzi foarte mult par.

Anemia este o frecventă cauză a căderii părului. Astfel, este bine să consumi alimente bogate în fier, precum ficatul (nu şi dacă eşti însărcinată), cereale integrale, legume cu frunza verde-închis, ouă, curmale şi stafide.

Diabetul sau problemele cu glanda tiroidă pot provoca schimbări hormonale în organism care pot duce la căderea părului. De asemenea, sindromul ovarelor polichistice poate fi cauza fie a pierderii părului, fie a apariţiei acestuia în zone nedorite precum faţă sau mâini.

Vopsirea părului, întinderea sau decolorarea pot duce la căderi temporare de păr. Firele pot cădea din rădăcină în urma traumatizării scalpului cu soluţii chimice.