Memoria se deterioreaza timpuriu din cauza lipsei activitatilor de stimulare. Daca pe termen scurt, aceste pierderi de memorie pot fi trecute cu vederea, pe termen lung ar trebui sa ridice semne de intrebare.

Daca te afli in aceasta situatie, se recomanda sa rezolvi cateva jocuri de tip Rebus sau Sudoku, deoarece s-a demonstrat ca imbunatatesc capacitatea de memorare pe termen scurt. in acest mod, nu vei mai uita unde ai pus cheile si vei retine mult mai usor un numar de telefon.

Imbunatatirea memoriei - Memoria pe termen lung se stimuleaza din copilarie

Pentru a avea o minte brici (memorie de lunga durata) pana la adanci batraneti se recomanda stimularea ei de la cea mai frageda varsta. O metoda la indemana tuturor si ieftina este lectura. Specialistii ne recomanda sa lecturam, in fiecare zi, patru-cinci pagini dintr-o carte.

Imbunatatirea memoriei - Lumosity, unul dintre familoasele jocuri pentru antrenarea memoriei

Unul dintre cel mai faimoase jocuri care iti antreneaza mintea este Lumosity. Dezvoltat de un grup de cercetatori de la Stanford University, se pare ca sunt suficiente zece-cincisprezece minute de joaca pe zi, pentru a-ti simti creierul mai limpede. Alte doua jocuri considerate folositoare pentru a-ti tine mintea treaza sunt: "Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day" (pentru Nintendo DS) si "Brain Challenge" pentru (iPod-urile Apple). Este dovedit ca aceste jocuri solicita toate partile creierului si sunt un mod eficient de a-l exersa.

De asemenea, rebusul si integramele iti vor antrena creierul sa-si aminteasca informatii si sa inteleaga cuvinte. In acelasi timp, cuvintele incrucisate iti vor testa si vocabularul.

Imbunatatirea memoriei - 7 ore de somn obligatoriu

Stilul de viata joaca un rol important in mentinerea starii de sanatate a memoriei pe termen lung. Prin urmare, se recomanda sapte ore de somn zilnic, iar ora de culcare nu trebuie sa fie mai tarziu de orele 22.00, deoarece, de la aceasta ora, corpul incepe sa secrete anumiti hormoni care controleaza activitatea creierului. De asemenea, alimentatia trebuie sa se bazeze, in special, pe alimente care contin vitamine din complexul B, cunoscute si sub denumirea de vitaminele performantelor intelectuale. De exemplu, vitamina B6 imbunatateste functiile mentale, iar vitamina B12 sporeste capacitatea de invatare, atunci cand se acumuleaza informatii noi. Poti consuma ficat de vitel, scoici, muschiul de vita si iaurt.