Fructele şi legumele sunt o parte importantă în alimentaţia sănătoasă. Când vorbim de fructe, majoritatea au un indice caloric scăzut, motiv pentru care ar trebui să le incluzi în dietă atunci când vrei să slăbeşti sau să te menţii în formă. Dar fructul care nu trebuie să lipsească din dieta zilnică este strugurele. De ce?

Strugurele poate face parte dintr-o dietă sănătoasă şi hrănitoare, dar fructul în sine nu va induce scăderea în greutate. El este sursă importantă de vitamina K, ajutând la menţinerea sănătăţii sistemului osos, stimulând în acelaşi timp şi regenerarea celulară. În plus, substanţele nutritive prezente în fruct ajută funcţia de coagulare a sângelui la nivelul organismului.

De ce sunt asociaţi strugurii cu pierderea în greutate?

Strugurii şi pierderea în greutate merg mână în mână. Una dintre principalele substanţe nutritive legate de scăderea în greutate este fibră dietetică şi, după cum bine ştim, strugurii oferă o cantitate mare de fibre, ajutând astfel la scăderea în greutate.

Alimente bogate în fibre sunt cunoscute pentru faptul că sunt foarte hrănitoare. Acestea necesită mai mult timp pentru mestecare, ceea ce împiedică în mod indirect să creştem nivelul de energie. Dar, da, există şi alte fructe care conţin o cantitate mai mare de fibre în comparaţie cu strugurii, de exemplu, merele.

Strugurii trebuie să facă parte din dietă?

Decât să mănânci un castron plin cu struguri, sub forma unei gustări dulci, prepară-ţi un smoothie din mai multe fructe, printre care şi struguri, fără zahăr. Sau, îţi poţi prepara o salată de fructe, peste care poţi adăuga una-două linguri de iaurt natural.

Citeşte mai multe pe această temă AICI