Fructele sunt o sursa naturala de vitamine si alte substante nutritive, de aceea nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica. Alaturi de exercitiile fizice, aceste fructe care te ajuta sa slabesti iti remodeleaza talia, asa cum iti doresti.

Toate fructele sunt sanatoase, unele dintre ele au aport caloric mai ridicat din cauza continutului mai ridicat de zahar, numit fructoza, in timp ce altele au in compozitia lor mai multa apa. Cele din urma sunt fructele care te ajuta sa slabesti. Acestea pot fi consumate la discretie.

Fructele care te ajuta sa slabesti – Portocalele

O portocala este gustarea ideala intre mese deoarece te hidrateaza, iar acidul din sucul ei taie pofta de mancare. In plus, iti ofera intreaga doza zilnica de vitamina C, precum si antioxidanti, care-ti protejeaza celulele de efectul nociv al radicalilor liberi. Un singur fruct are in jur de 80 de calorii.

Ananasul

Consumat proaspat ananasul este fructul-minune in dietele de slabire, care ajuta la eliminarea excesului de apa din organism. Pulpa de ananas contine atat fibre solubile, cat si suc bogat in vitaminele C, K si B. Multumita continutului ridicat de fibre, ananasul este mai greu de digerat, ceea ce-ti ofera o senzatie de satietate de lunga durata. In acelasi timp, tine sub control pofta de dulciuri sau de carbohidrati. 2 felii de ananas au aproximativ 70 de calorii.

Merele

Desi 1 mar are in jur de 80 de calorii, jumatatea dintre acestea sunt calorii negative. Caloriile negative sunt cele care stimuleaza organismul sa aiba arderi mai intense, pentru ca in final numarul de calorii pierdute sa fie mai mare decat numarul de calorii consumate. Sunt bogate in fibre si faciliteaza eliminarea toxinelor din intestine.

Perele

Atunci cand simti nevoia sa rontai ceva intre mese, 2-3 felii de para sunt alegerea ideala. In plus, perele au indice glicemic scazut, iar din acest motiv zaharul din ele este absorbit mai lent de organism, asadar nu vei mai pofti la fel de des la alte dulciuri sau la gustari nesanatoase cum sunt biscuitii sau covrigeii. O para de marime medie are aproximativ 100 de calorii.

Cand este bine sa le consumi

Momentul de consum al fructelor depinde de tipurile de activitate. Pentru persoanele cu probleme de greutate un moment bun este intre mese, cand pot furniza o cantitate de energie nici prea mare, nici prea mica, fara a afecta major apetitul. A doua varianta este consumul la mese, ca şi desert (de exemplu ca salata de fructe). Fructele nu sunt indicate la prima ora, in special atunci cand persoana urmeaza o activitate sportiva, in acest caz fiind mai potrivita o masa mai complexa. Şi ca o gustare, seara la culcare, fructele sunt potrivite. In procesul de slabire nu este recomandat consumul fructelor cu o ora inainte de mese.

Meniu de dieta pe 1 saptamana

Luni

Mic dejun: 1 ou fiert, 1 felie de branza degresata, 1 felie paine integral, 1 portocala

Gustare: 1 mar

Pranz: Salata de cruditati cu 1 lingura ulei de masline, piept de pui la gratar

Gustare: 2 biscuiti din ovaz

Cina: 100 g ananas, 100 g branza degresata

Marti

Mic dejun: 50 g fulgi de ovaz cu iaurt degresat, 3 felii ananas

Gustare: 1 mar

Pranz: 1 bol ciorba de legume

Gustare: 1 para

Cina: peste la cuptor cu sos de rosii

Miercuri

Mic dejun: 1 rosie, 1 castravete mic, 100 g branza degresata, 1 felie paine integrala, ½ grepfrut

Gustare: 1 mana nuci sau migdale crude

Pranz: orez cu legume fierte la aburi

Gustare: 2 mere

Cina: 1 salata de fructe: pere, mere, portocale, ananas

Joi

Mic dejun: 5 biscuiti dietetici, 1 iaurt degresat, 2 mere

Gustare: 3 morcovi

Pranz: salata de ton cu legume

Gustare: 150 g ananas

Cina: pulpe de pui la gratar cu salata de varza

Vineri

Mic dejun: cereale integrale cu iaurt, 3 felii ananas

Gustare: 3 patratele ciocolata neagra

Pranz: ciorba de perisoare de pui

Gustare: 1 mana fructe deshidratate

Cina: peste la gratar cu salata de cruditati