Ai început să faci sport tocmai pentru că doreşti să-ţi menţii sănătatea organismului. Dar ştii şi ce suplimente alimentare te ajută atunci când faci mişcare? Specialistul în fitness Florin Cujba ne ajută cu informaţii despre suplimentele pe care ar trebui să le foloseşti în funcţie de tipul de activitate fizică pe care ţi-o alegi.

Colagenul susţine articulaţiile

Dacă preferi să alergi în fiecare zi, atunci este nevoie să-ţi susţii articulaţiile prin suplimente cu colagen. Acest lucru este necesar fiindcă prin alergare nu se produce doar lubrifierea articulară ci au loc şi mici şocuri care trebuie conrolate oferind articulaţiei posibilitatea de a se reface. Tot pentru alergare, alături de  suplimentele cu colagen pot fi utile şi suplimentele pe bază de glucozamină.

Pentru energie, L-carnitină

Alimentaţia este forte importantă şi este necesară o cantitate suficientă de carbohidraţi pentru a susţine efortul organsimului, iar în unele situaţii, L-carnitina. „L-carnitina transformă grăsimea în energie, ea preia şi din nutrienţii proveniţi din alimente, dar şi din depozitele de grăsime ale corpului şi le transformă în energie”, explică specialistul în fitness Florin Cujba.

Pentru efort intens, se recomandă un aport suficient de proteine şi aminoacizi specifici. Un gram de proteină se absoarbe doar în prezenţa a 2 grame de carbohidraţi. Ca atare, dacă nu există simultan aport de carbohidraţi şi proteine, organismul nu se reface după efort. De asemenea, este necesar, în fiecare zi un complex de vitamina B şi de vitamina C, şi o dată la trei zile, un supliment de vitamine liposolubile A, D, E şi K, pentru persoanele care fac sport.