Dacă ai o stare de agitaţie continuă, iar tristeţea nu te mai părăseşte, nu ezita să consulţi un medic specialist deoarece există posibilitatea ca un blocaj emoţional să-ţi creeze anumite dezechilibre care, pe termen lung, îţi vor afecta sănătatea.

Deşi o bună perioadă depresia a fost considerată ca fiind un subiect tabu, aceasta a devenit o afecţiune cât se poate de serioasă, care trebuie tratată cu maximă responsabilitate pentru a putea fi controlată şi pentru a nu crea deficienţe şi mai mari.

Sentimentele fac parte din viaţa noastră a tuturora, însă când tristeţea şi starea de anxietate apar în mod constant, mai mult ca sigur există un blocaj emoţional pe care trebuie să îl rezolvi în cel mai scurt timp posibil.

Lipsa de comunicare şi a exteriorizării sentimentelor duc adesea la instalarea stărilor depresive, astfel că se recomandă o atenţie sporită atât în domeniul culinar cât şi relaţional.

Anumite alimente prin aportul său vitaminic şi antoxidanţii de calitate sprijină organismul în lupta împotriva diverselor afecţiuni printre care şi depresia.

Ceaiul verde reduce efectul depresiei



Arhi cunoscutul ceaiul verde are o mulţime de beneficii pentru organism. În plus este o excelentă sursă de antioxidanţi care pot reduce electele depresiei, înlăturând atât stresul cât şi surplusul de kilograme.

Este considerat de către specialişti ca fiind un bun aliat al organismului uman atât timp cât este consumat cu măsură mai ales în prima parte a zilei, deoarece băut seara poate provoca insomnii.

Află ce legătură există între alimentele grase şi depresie AICI

Somonul susţine activitatea cerebrală

Potrivit top10homeremedies.com, conţinutul mare de Omega-3 din somon ajută creierul să funcţioneze corespunzător.

Acesta este unul din motivele pentru care este recomandat a se consuma peşte cât mai des posibil, acizii graşi ce îi oferă organismului uman sunt bineveniţi oricând.

Bananele şi spanacul

Triptofanul din banane este recunoscut pentru faptul că ajută la stimularea creşterii nivelului de serotonină, aspect ce combate cu succes stările depresive şi totodată te ajută să dormi mai bine. În plus, spanacul fiind bogat în acid folic, fier, magneziu şi zinc ajută activitatea cerebrală şi digestia să fie în parametri optimi. Ajută sistemul imunitar prin intermediul vitaminelor şi mineralelor pe care le conţine şi combate astfel anemia.

Poţi opta pentru un smothie de dimineaţă în are să pui 2 banane, o mână de spanac, zeama de la o lămâie sau un lime şi ai obţinut o super doză de energie şi sănătate.

Un alt element esenţial în lupta împotriva depresiei îl regăsim în componenţa migdalelor, bogate în magneziu mai ales, contribuie la creşterea nivelului de serotonină şi combate cu succes starea depresivă.
Poţi să le cosumi ca şi gustare între mese sau să le adaugi în smoothie-uri.