“Dieta de birou” recomandată de specialiştii cotidianului german “Bild” revigorează câteva reguli vechi de când lumea. Astăzi aflaţi ce aveţi voie să mâncaţi la cină.

Ce este permis la cină în "dieta de birou"?

Proteine animale: peşte sau pui, omletă, produse lactate (caşcaval, brânză-cremă, iaurt natural). Femeile au voie să consume 150 g, bărbaţii 250 g. Bărbaţii cu muşchii foarte dezvoltaţi trebuie să dubleze această cantitate.

Pentru vegetarieni: salate şi legume – cu excepţia soiurilor care conţin mult zahăr, precum porumbul, mazărea şi morcovii. Aveţi interzis la carbohidraţi: pâine, cartofi, paste, orez.

De ce trebuie să consumăm seara atât de multe proteine?

După ora 8 seara, corpul produce hormoni de creştere, care controlează şi înnoiesc celulele. După miezul nopţii, se întăreşte.

Între miezul nopţii şi ora 5 dimineaţa, începe procesul de refacere a pielii.

Muşchii au nevoie de proteine ca să se dezvolte, ca să se înnoiască.

Creierul are nevoie de energie. Noaptea, el este foarte activ, controlează corpul şi transformă în visuri experienţele de peste zi. Carbohidraţii ne dau, de asemenea, energie, dar cresc şi nivelul de insulină din sânge, împiedicând procesul de ardere a grăsimilor. De aceea nu sunt indicaţi.

De ce nu avem voie să mâncăm fructe seara?

Oamenii au impresia greşită că fructele nu conţin calorii. Însă acestea conţin o cantitate mare de fructoză, care împiedică procesul de ardere a grăsimilor. Acelaşi lucru e valabil şi pentru iaurturile cu fructe, care au 150 g zahăr la un litru. Dacă vreţi să slăbiţi, respectaţi această regulă de aur: mâncaţi fructe numai dimineaţa şi la prânz!

Îmi va fi foame noaptea?

Albuşul de ou este foarte săţios, pentru că rămâne mult timp în stomac, biftecul rămâne 1-2 ore, carnea la grătar sau prăjită, 4-6 ore. Ouăle fierte tari rămân în stomac până la 8 ore, iar peştele prăjit, chiar şi 12 ore. Prin urmare, nu există riscul de a vă trezi noaptea înfometaţi şi de a da iama în frigider.

Mâncaţi corect

Trebuie să vă obişnuiţi să mâncaţi corect seara. În nici un caz nu trebuie să renunţaţi la cină. Noaptea, în corpul nostru trebuie să se refacă între 50 şi 70 de milioane de celule. E nevoie de combustibil pentru acest proces.