Regina Elisabeta a II-a, ajunsa la venerabila varsta de 93 de ani, detine secretele longevitatii. Cand vine vorba despre sanatate, Familia Regala Britanica nu se abate de la urmatoarele reguli.

Nascuta la 21 aprilie 1926, Suverana Marii Britanii uimeste cu fiecare aparitie. Starea de sanatate a Reginei nu a suferit urcusuri si coborasuri notabile, si asta si pentru ca Familia regala britanica pune mare pret pe sanatate. Nu de putine ori s-a scris despre membrii Casei Regale ca prefera o alimentatie sanatoasa in detrimentul produselor tip fast-food, ca nu au sau ca au renuntat la vicii, ca fac miscare si ca promoveaza sporturile de orice fel, atata vreme cat contribuie la mentinerea si imbunatatirea sanatatii. Stiai ca dulcele preferat al Reginei Angliei este ciocolata neagra? Bogata in antioxidanti, ciocolata neagra previne bolile cardiovasculare, scade nivelul de stres oxidativ, regleaza glicemia si stinge pofta de dulce a Reginei.

Numeroase obiceiuri sanatoase respecta membrii Casei Regale, de la Printii Archie si Louis pana la Printul Filip, Duce de Edinburgh, care are sanse mari sa atinga suta de ani. Nascut la 10 iunie 1921, partenerul de-o viata al Reginei Elisabeta a II-a a implinit de curand varsta de 98 de ani.

Ce sa faci sa traiesti mult ca Regina

Medicul Michael Gordon, specialist in geriatrie si ingrijiri paliative, crede ca, asa cum mama Reginei Angliei a trait 101 ani, Suverana poate atinge cu succes varsta centenarului; exceptand situatiile care pot aparea in mod neprevazut si luand in calcul  sanatatea generala buna a acesteia, dar si regulile de preventie de la care nu se abate. Gordon sustine ca Regina stie secretul longevitatii, iar acesta are legatura cu echilibrul intre anii de viata si calitatea lor. Am ales din lista cu reguli respectate de Familia Regala Britanica pe cele reprezentative.

Controale medicale periodice

Cel mai important om din Marea Britanie nu rateaza nicio programare si nu amana consulturile medicale, pentru ca doar asa isi poate mentine sanatatea la cote maxime in concordanta cu varsta si cu pozitia inalta pe care o ocupa. Urmeaza-i exemplul si efectueaza analize preventive perioade. Pentru barbati si femei sunt necesare masuratori ale tensiunii arteriale, ale nivelului de colesterol si ale glicemiei. Daca depistezi si tratezi la timp anumite neplaceri, poti preveni boli mortale, precum infarctul miocardic, accidentul vascular cerebral si diabetul zaharat. Barbatii trebuie, suplimentar, sa faca un control anual al prostatei, iar femeile, ecografii mamare, mamografii, examinari pelvine si test Babes-Papanicolau.

Tine-ti mintea activa

Regina participa inca la sedinte importante care au in vizor situatia Angliei, pe toate planurile, iar deciziile ei sunt in continuare litera de lege. Acesta este un semn important ca activitatea cerebrala si capacitatea de memorare, de concentrare si de a lua decizii este neafectata de vicisitudinile care vin o data cu varsta.

Combate stresul

In cei 93 de ani, Regina a fost nevoita sa faca fata stresului in multe situatii critice: Cele trei mariaje esuate ale urmasilor ei (Charles, Anne si Andrew), incediul devastator care a avut loc la Palatul Windsor, in 1992, si multe alte surse de stres de inalt nivel o puteau face pe Regina sa cedeze psihic. Mai mult decat atat, stresul cronic creste riscul de infarct si boli de inima. Cercetarile sugereaza ca meditatia, exercitiile de respiratie profunda si cantatul pot reduce nivelul de stres.

Mentine greutatea corporala

Desi nu a purtat niciodata tinute care sa ii dezvaluie foarte mult trupul, Regina nu a aparut vreodata cu o silueta „voluptoasa“. Excesul de kilograme nu este una dintre problemele cu care sa se confrunte membrii Casei Regale. Studiile in domeniu au scos la iveala in nenumarate randuri ca grasimea depusa in special in jurul abdomenului taie ani de viata.

Mananca sanatos ca Familia Regala Britanica

Preparatele englezesti nu sunt tocmai recomandate daca vrei sa adopti o dieta echilibrata si bogata in vitamine, minerale si substante hranitoare pentru creier si inima. De aceea, Familia Regala Britanica mananca meniuri adaptate dupa dieta mediteraneeana, in care predomina fructele proaspete, legumele, cerealele integrale, pestele. Se spune că aceasta este cea mai sanatoasa dieta de slabit din cate s-au inventat si este ideala si pentru mentinerea sanatatii: protejeaza inima si curata vasele de sange care o alimenteaza.

Pont: Bea ceai in stil regesc. Ceaiul de la ora 5 fix este un ritual de la care Regina nu se abate si bine face. Ceaiul aduce multe efecte pozitive pentru sanatate, intrucat are efecte antioxidante si de combatere a inflamatiilor,  cancerului si bolilor de inima.

Miscare in fiecare zi

Stiai ca britanicilor le place sa mearga mult pe jos? Ei bine, si Familia Regala Britanica adora sa se plimbe mult in aer liber. Mama Reginei Elisabeta a II-a impreuna cu aceasta adorau sa mearga distante lungi pe jos. In plus, Suverana Marii Britanii este recunoscuta pentru pasiunea pentru echitatie. Nu trebuie sa faci exercitii epuizante in fiecare zi. Chiar si o sesiune de o jumatate de ora de plimbare in aer liber te poate ajuta sa previi problemele cu circulatia sangvina si cu stresul sa traiesti mai mult.

Citeste mai multe despre dieta mediteraneeana, din care sunt inspirate meniurile culinare pentru Familia Regala Britanica:

La varsta a treia se recomanda mersul pe jos si dansul

Cercetatorii confirma: un stil de viata sanatos poate creste speranta de viata