După fiecare şedinţă la sală, eşti epuizată, transpiri prin fiecare por, iar muşchii te dor, dar cântarul nu se mişcă, hainele nu devin mai încăpătoare.

Asta nu înseamnă că sportul nu funcţionează în cazul tău, ci că, foarte probabil, nu faci ce trebuie pentru a slăbi. Deşi sportul are numeroase alte avantaje, dacă vrei să scapi de câteva kilograme sau centimetri în plus cu ajutorul lui, iată ce greşeli trebuie să eviţi:

Faci economie de efort

Exerciţiile intense şi de lungă durată sunt bune. Însă ele nu ating apogeul de eficienţă dacă sunt făcute şezând sau stând cocoşată. Ai mereu grijă la postura ta, iar când vine vorba de ridicat greutăţi, fă-o din picioare. Vei arde cu 50 de calorii mai mult aşa. În plus, dacă stai dreaptă, aportul de oxigen creşte, făcând efortul depus să pară mai uşor.

Nu te hidratezi

Fiecare celulă din corpul nostru este formată din apă. Fără ea, nu putem funcţiona corect, mai ales când suntem supuşi unui efort mai intens. Dacă nu te hidratezi suficient, vei obosi mai repede, iar antrenamentul poate părea mai greu decât de obicei. Important este să nu bei multă apă înainte de exerciţii, începe cu câteva guri, băute încet, iar pe parcursul antrenamentului, mai bea câte o gură când simţi nevoia.

Citeşti pe banda de alergare

Orice activitate pe care o întreprinzi atunci când faci sport îţi distrage atenţia de la ceea ce faci şi cel mai probabil este că intensitatea la care faci exerciţiile respective scade pe măsură ce concentrarea asupra cititului, televizorului ori vorbitului creşte. Cel mai bine este să mergi singură la sală, pentru a nu fi tentată să discuţi. În plus, foloseşte un playlist care să te motiveze, cu muzică veselă, care să te ajute să te contentrezi pe ceea ce faci şi să o faci cu cât mai multă plăcere.

Antrenamentele ţi se par o corvoadă

Dacă nu-ţi plac exerciţiile pe care le faci şi le faci fără chef, vei fi mai tentată să sari peste ele, să faci mai puţine, să te grăbeşti, pe scurt, să nu le faci corect, ceea ce scate din eficienţa lor. Cel mai bine este să găseşti un tip de exerciţii care să ţi se potrivească şi pe care să le faci cu plăcere, crescând eficienţa lor, la fel ca şi şansele să păstrezi această rutină mai mult timp.

Sari peste exerciţiile de forţă

Studiile arată că persoanele care asociază exerciţiile cardio cu cele de greutăţi ard cu până la 517 mai multe calorii pe zi şi mănâncă mai puţin decât cei care fac doar exerciţii cardio. Combinaţia dintre cele două ajută hormonii de saţietate şi sporesc capacitatea organismului de a descompune alimentele şi de a controla zahărul din organism.