Pe măsură ce înaintăm în vârstă, tonusul muscular scade, iar acest lucru se vede mai ales la nivelul abdomenului, feselor şi gambelor.

Exerciţiile de tonifiere pot fi efectuate de toate categoriile de persoane. „Restricţii prezintă cele cu dizabilităţi permanente sau temporare şi femeile însărcinate cărora medicul specialist le-a recomandat repaus. Pentru aceste categorii este necesar ca programul de exerciţii să fie adaptat şi elaborat în colaborare cu un medic specialist. Pentru rezultate rapide, având în vedere că începe sezonul cald, putem opta şi pentru sporturi în aer liber, în parcuri (mers pe bicicletă sau alergare uşoară pe distanţe lungi)“,afirmă Ruxandra Olteanu (foto), instructor de aerobic în cadrul Clubului Essenza din Bucureşti. În funcţie de cât de perseverent eşti, rezultatele pot fi vizibile în 4-6 luni.

Abdomen

Aşezat pe saltea, cu mâinile sub ceafă şi cu genunchii îndoiţi, ridică în acelaşi timp umerii şi picioarele. Sunt indicate 20 de repetări a câte 3 sau chiar 5 serii, cu pauze de relaxare de 5-10 secunde. Se pot face chiar şi zilnic, de minimum trei ori pe săptămână.

Şolduri

Întins pe o parte, cu piciorul drept îndoit pe saltea şi cu piciorul stâng ridicat, îndoaie genunchiul stâng şi menţine vârful ridicat. 30 de repetări, reluate de trei ori, cu mici pauze între serii.

Gambe

Stând drept, ridică braţele, apoi împreunează palmele, depărtează picioarele şi sprijină-te pe vârful piciorului stâng. Repetă pentru cealaltă parte. Sunt indicate 30 de repetări pentru fiecare picior.