Femeile suferă de trei ori mai mult de artrită decât bărbaţii. Această afecţiune nu este însă specifică bătrâneţii, pentru că apare între 35 şi 45 de ani. Prima măsură de prevenire a bolilor articulare este mişcarea.

Mişcarea „unge” încheieturile


Instructorul de fitness Luiza Bucur (foto) atrage atenţia că lichidul sinovial, cel care „unge“ practic articulaţiile, se produce prin mişcare. În plus, exerciţiile sunt simplu de efectuat, iar rezultatele sunt resimţite imediat. Acestea sunt de fapt exerciţiile de încălzire care se efectuează înaintea oricărui antrenament, adică rotiri de gât, de umeri, de trunchi şi de bazin. Efectul de „dezmorţire“ a oaselor apare rapid. Atenţie! Persoanele cu antecedente medicale, de genul fracturilor la nivelul oaselor şi al articulaţiilor, trebuie să ceară întâi acordul unui medic. De asemenea, la cel mai mic disconfort, întrerupe programul de exerciţii.

Cu mâna dreaptă sprijinită pe bara de balet sau, acasă, pe spătarul unui scaun, şi cu stânga fixată pe talie, du piciorul stâng în faţă şi apoi ridică-l lateral. Repetă mişcarea pentru celălalt picior. Cu picioarele depărtate, spatele drept şi mâinile fixate pe talie, roteşte umerii.
Cu picioarele depărtate şi mâinile pe talie, apleacă-te şi roteşte trunchiul de la dreapta la stânga, menţinând picioarele fixate pe sol.