Stai aproape toată ziua la birou, aşezat pe scaun? O pauză activă, în timpul căreia faci câteva exerciţii fizice, îţi va îmbunătăţi considerabil tonusul.

Metodă preventivă a afecţiunilor coloanei

Sedentarismul de la locul de muncă duce, în timp, la obezitate, boli cardiace şi la probleme la nivelul coloanei. Pentru a preveni aceste afecţiuni este indicat ca într-o pauză de 10 minute să faci câteva mişcări de dezmorţire a corpului. „Exerciţiile fizice la birou elimină tensiunea de la nivelul coloanei cervicale şi lombare, relaxează muşchii, activează circulaţia sanguină şi previne senzaţia de picioare umflate“, explică instructorul de fitness Luiza Bucur.

Pauze dese

La fiecare două ore ridică-te de la birou fă câţiva paşi şi respiră adânc, de preferat în aer liber sau în faţa unei ferestre.

Este recomandat ca fiecare exerciţiu să fie repetat de câte 12 ori. Poţi efectua una-trei serii de exerciţii, în funcţie de condiţia fizică şi de starea de sănătate. La cel mai mic disconfort resimţit opreşte-te din efectuarea exerciţiilor.

1. Aşezat pe scaun, cu spatele drept şi cu mâinile sprijinite pe scaun, întinde piciorul stâng. Repetă exerciţiul şi pentru piciorul drept.

2. Aşezat pe marginea scaunului, cu spatele drept şi cu braţele ridicate, apleacă trunchiul, astfel încât să atingi cu palmele vârful picioarelor.

3. Cu picioarele depărtate, spatele drept şi braţele ridicate, apleacă-te până când prinzi cu palmele scaunul.