Exerciţiile fizice practicate zilnic redau flexibilitatea articulaţiilor, combat durerile de la acest nivel şi te ajută să-ţi păstrezi greutatea corporală.

Cele mai simple exerciţii sunt cele care se folosesc pentru încălzire înainte de orice antrenament, de exemplu: ridicarea braţelor peste nivelul capului sau mişcarea umerilor înainte şi înapoi, rotiri de gât, de umeri şi de trunchi.

Pentru a creşte dificultatea exerciţiilor, poţi folosi gantere sau săculeţi de nisip la nivelul încheieturilor.

„Exerciţiile pentru articulaţii pot fi fectuate chiar şi zilnic, 20-30 de minute, dacă nu există restricţii medicale sau de trei ori pe săptămână în jur de 45 minute. Beneficiul cel mai mare este că pot fi practicate la orice vârstă, chiar şi de către femeile însărcinate“, afirmă Ruxandra Olteanu (foto), instructor de aerobic în cadrul Clubului Essenza din Bucureşti.

Eficiente sunt şi plimbările, mersul pe bicicletă sau înotul de trei ori pe săptămână. Atenţie însă, dacă ai probleme la nivelul articulaţiilor, cere sfatul medicului înainte să începi practicarea unei activităţi fizice.

Întins pe abdomen, sprijină-ţi capul pe palme şi ridică trunchiul.

Aşază-ţi săculeţii cu nisip la nivelul încheieturilor, apoi ridică şi coboară braţele.

Ţine braţele depărtate, ridică şi îndoaie genunchiul drept şi răsuceşte trunchiul. Repetă şi pentru cealaltă parte.