Statul prelungit în picioare sau pe scaun, sedentarismul şi kilogramele în plus ne fac să adoptăm poziţii, deşi confortabile, incorecte, care favorizează apariţia problemelor a nivelul spatelui.

Mişcările de întindere, cele mai eficiente

Pentru a verifica dacă postura ta este corectă atunci când stai în picioare, un simplu test te poate ajuta. Nu trebuie decât să fii atent la poziţia pe care o adopţi.

O postură corectă este atunci când capul, spatele şi picioarele formează o linie dreaptă.

„Cele mai eficiente exerciţii pentru combaterea posturii vicioase constau în mişcări de întindere“, afirmă Şerban Indrei, kinetoterapeut principal la Secţia de fizioterapie şi recuperare medicală din cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă Militar Central “Dr. Carol Davila“ .

Specialiştii ne mai sfătuiesc să facem o pauză de 10 minute după fiecare oră petrecută pe scaun. De asemenea, genţile de umăr grele trebuie înlocuiete cu rucsaci care se aşază pe ambii umeri.

Întins pe spate, cu genunchii îndoiţi, braţele pe lângă corp, întinde bine braţele şi spatele.

Ţine picioarele depărtate, sprijină mâinile pe baston şi apleacă trunchiul înainte.

Întins pe spate, cu palmele sub ceafă, du bărbia în piept.