Exerciţiile efectuate pe fitball, o minge specială de fitness, detensionează muşchii din zona spatelui şi articulaţiile. Aceste mişcări pot fi o metodă eficientă şi pentru îmbunătăţirea echilibrului.

Mingea care susţine 400 de kilograme

Denumită de specialişti fitball, mingea specială de fitness poate susţine de peste trei ori greutatea ta, suportând chiar până la 400 de kilograme. „Exerciţiile efectuate pe fitball sunt o metodă amuzantă de antrenament fizic, care te ajută să foloseşti simultan mai multe grupe musculare. În plus, ele îmbunătăţesc echilibrul şi coordonarea. Pot fi făcute de adolescenţi, adulţi, persoane în vârstă şi chiar de femeile însărcinate. În cazul gravidelor însă, este necesar acordului medicului”, afirmă instructorul de fitness Luiza Bucur (foto) (www.luiza-bucur.ro).

Dacă ai deformări ale coloanei sau probleme cu articulaţiile, cere acordul medicului înaintede a face aceste exerciţii.

Se fac câte 3 serii

La nivelul spatelui, exerciţiile pe fitball întăresc musculatura paravertebrală lombară. Fiecare mişcare se efectuează în trei serii a câte 12-20 de repetări.

1. Mişcarea de început este cu faţa în jos, aşezat pe fitball. Palmele şi vârful picioarelor trebuie sprijinite pe podea.

2. Ridică piciorul stâng, menţinând palmele şi piciorul drept pe sol. Repetă pentru cealaltă parte.

3. Ridică ambele picioare, ţinând palmele fixate pe podea.

4. Ridică în acelaşi timp braţul drept şi piciorul stâng. Repetă pentru cealaltă parte.