De mai mult de o lună de zile, trăim într-o stare de urgenţă globală, lucru care ne afectează pe mai multe planuri. În ceea ce priveşte partea practică, viaţa noastră s-a schimbat complet. Izolarea la domiciliu şi distanţa socială pe care trebuie să o păstrăm, crează o situaţie dificilă emoţional. La asta se adaugă şi îngrijorarea constantă pentru sănătatea şi siguranţa noastră dar şi a celor dragi. Lipsa contactului uman ne poate face să ne simţim singuri şi înstrăinaţi. Iar incertitudinea legată de cât o să dureze această perioadă de izolare atârnă şi ea greu.

Cei mai mulţi dintre noi au posibilitatea de a lucra în continuare de acasă. Un lucru pozitiv, deoarece avem nevoie de cât mai multe activităţi zilnice care să uşureze contextul stresant în care trăim. Şi dacă de la armonie la dezechilibru emoţional e doar un pas, trebuie să acordăm atenţie lucrurilor care ne ajută în a păstra o atitudine pozitivă şi sănătoasă.

Totul începe cu organizarea timpului petrecut în casă

O mare greşeală pe care o poţi face cât stai acasă este eliminarea unui program zilnic. Deşi sunt lucruri pe care nu le mai putem face ca înainte, este vital să analizăm importanţa rutinei pe care o aveam. Rutina ne crează o structură iar structura – echilibru. Vorbim despre ideea de libertate într-o eră în care tot mai mulţi oameni aleg oricum să lucreze de acasă în detrimentul mersului la birou. Şi doar un program bine stabilit care să delimiteze munca de viaţa personală este singurul mod sănătos prin care putem face asta să funcţioneze.

Începi prin a avea un program de somn normal, care să-ţi alimenteze sănătatea fizică şi psihică. Astfel, îţi creşte şi productivitatea dar şi starea de bine. Apoi, încearcă să-ţi faci liste cu activităţi, care să includă atât partea profesională cât şi lucruri plăcute care să te relaxeze după muncă. Şi evident, ţine-te de ele! Secretul este să nu le supra-aglomerezi ci să îţi găseşti propriul ritm. 

Interacţiunile cu cei dragi şi păstrarea unei normalităţi

Chiar dacă nu putem ieşi din casă, asta nu înseamnă că trebuie să ne înstrăinăm de oamenii din viaţa noastră. Contactul uman reprezintă o mare parte din ceea ce ne conturează sănătatea emoţională. Şi îl putem păstra, prin intermediul mediului virtual. Ce este important de reţinut în această perioadă este faptul că dacă ai momente în care te simţi singur, îngrijorat, plictisit ori demoralizat, şansele sunt ca şi ceilalţi să simtă aceleaşi lucruri. Iar ăsta este primul motiv pentru a-i contacta. Împărtăşirea emoţiilor şi stărilor de zi cu zi, te eliberează de negativitatea acestora şi te va aduce în faţa realizării că, de fapt, nu eşti deloc singur.

Şi dacă e bine să fim informaţi cu ce se întâmplă zilele astea şi cum evoluează starea pandemiei care ne ţine blocaţi în casă, trebuie însă păstrat un echilibru şi aici. Cu alte cuvinte, este esenţial să nu obsedăm cu urmăritul ştirilor şi trebuie să ştim când să ne deconectăm de la informaţia din mediul online. Acest lucru ne ajută să ţinem sub control panica generală şi negativitatea pe care o poate aduce în viaţa noastră, într-un moment în care oricum ne confruntăm cu destule emoţii dificile.

În acelaşi timp, ne lovim de această insecuritate legată de cât o să dureze situaţia actuală, fără să ştim ce o să ne aştepte când lucrurile se vor întoarce la normal. Mai ales că nu ştim cât de mult o să mai semene normalitatea de după pandemie cu ce am trăit înainte de ea. Lucrurile se schimbă, pe toate planurile – economic, social sau cultural, atât la nivel global cât şi personal. Iar pentru a face faţă impactului pe care-l are această situaţie de criză asupra noastră, trebuie să ne echipăm cu diverse modalităţi de adaptare.

Şi deşi sună greu de făcut în acest moment, un lucru extrem de pozitiv care ne poate aduce o doză de optimism este să facem mici planuri de viitor. Gândeşte-te la oraşul pe care nu ai apucat să-l vizitezi până acum sau ţara unde vrei să te întorci atunci când o să fie posibil să călătorim din nou. Sau la activitatea nouă pe care vrei să o începi – un sport nou, să-ţi cumperi o bicicletă sau să înveţi să schiezi la iarnă. Da, nu ştim cum şi când o să fie posibile toate aceste planuri. Dar sunt nevoi transformate în gânduri de viitor, care ne motivează în a ne păstra optimişti şi ne dau senzaţia de siguranţă că şi această perioadă va trece. 

Momente de relaxare

Şi pentru că avem mai mult timp liber la dispoziţie ca oricând, trebuie să ne şi bucurăm de el într-un mod benefic atât corpului cât şi psihicului nostru. Şi există o mulţime de variante pentru asta, chiar şi atunci când stăm în casă. Putem face sport – yoga fiind una dintre cele mai îndrăgite activităţi care crează un echilibru între trup şi emoţie. 20 de minute de meditaţie poate şi ea să facă minuni. Detaşarea de gândurile şi valul de emoţii pe care-l trăim zilnic ne face să fim în contact cu noi, să ne cunoaştem mai bine şi ulterior, să ne controlăm mai uşor stările negative.

Pentru a ne stârni imaginaţia, ne îndreptăm spre literatură şi filme. Iar muzica trebuie să facă parte din fiecare zi a noastră, având un magnific efect terapeutic. Şi să nu uităm de copilul din noi – avem nevoie şi de distracţie. Dansează prin casă, dă-i mai multă atenţie animalului de companie sau joacă-te pur şi simplu. Un joc de societate cu familia sau Adevăr sau Provocare cu prietenii într-o teleconferinţă. Poate un clasic Macao cu partenerul, amintindu-ţi de copilărie, un joc video pe calculator sau de ce nu, un joc de poker sau ruletă împotriva unor adversari pasionaţi ca tine. Pe cele din urmă le găseşti accesând jocuri gratis online pe această pagină

Orice modalitate ai alege, important este să te bucuri de un moment de relaxare în fiecare zi. Urmând şi sfaturile de mai sus, poţi ajunge la un echilibru emoţional într-o perioadă dificilă şi astfel, te asiguri că îţi creezi o normalitate care să ţi se potrivească şi care să îţi aducă un confort psihic.