Durere care coboara de la spate pe picior si care apare atunci cand nervul sciatic nu functioneaza corespunzator, sciatica afecteaza multe persoane de-a lungul vietii.

In general, sciatica este cauzata de hernia de disc, atunci cand o vertebra se deplaseaza si pune presiune pe nervul sciatic. In afara de durere, amorteala si furnicaturi, sciatica duce uneori la slabire musculara si la dureri scurte si fulgeratoare, simptome care pot dura mai multe saptamani. Varsta inaintata, obezitatea, sederea indelungata pe scaun si o postura defectuoasa pot creste riscul pentru aceasta problema de sanatate.

Pe langa tratamentele medicamentoase, merita incercata si yoga, un remediu care poate fi folosit in fiecare zi fara efecte secundare. Se recomanda ca exercitiile, cel putin la inceput, sa fie efectuate sub supravegherea unui instructor acreditat.

Bhujangasana sau Postura Cobrei poate ajuta persoanele care sufera de sciatica prin intarirea muschilor spatelui si imbunatatirea flexibilitatii coloanei vertebrale, reducand si durerile cauzate de afectiune. In plus, aceasta pozitie din yoga imbunatateste digestia si reduce anxietatea. Pentru a executa exercitiul, asaza-te pe burta, cu palmele pe podea, in dreptul umerilor. Ridica-ti incet capul si trunchiul, impingand in palme, sprijinindu-ti greutatea pe ele. Apasa-ti soldurile si picioarele de podea. Respira normal si pastreaza pozitia 10 secunde. Revino incet la pozitia initiala.

Adho Mukha Svanasana este o alta pozitie de yoga recomandata pentru suferinzii de sciatica, pentru ca usureaza durerile si intareste muschii pieptului. De asemenea, aceasta pozitie ajuta la elimarea stresului, a insomniei si a migrenelor. Stai drept, cu picioarele usor departate si talpile paralele. Apleaca-te mult in fata si pune palmele deschise si paralele pe podea, avand grija ca picioarele sa faca un unghi de 90 de grade cu trunchiul si mainile. Capul trebuie sa fie pozitionat intre bratele intinse, pe aceeasi linie cu coloana si privirea sa fie indreptata spre genunchi. Pastreaza pozitia 10 secunde.