Dieta Whole30 este una dintre cele mai populare diete ale momentului.

Dieta Whole30 a fost conceputa inca din 2009 de Melissa si Dallas Hartwig, doi nutritionisti americani.  88% dintre cei care au reusit sa o tina pana la capat si-au atins obiectivele. Dieta presupune sa urmezi anumite reguli timp de 30 de zile.  In majoritatea cazurilor, rezultatele, precum scaderea in greutate, cresterea nivelului de energie si normalizarea tranzitului,  vor deveni vizibile abia dupa sase sau opt saptamani. Persoanele care o urmeaza vor descoperi ca le scade treptat pofta de mancare si vor avea un risc scazut de inflamatii sau infectii.

Dieta Whole30 - Ce NU ai voie sa consumi

  • Zahar, real sau artificial. De evitat produsele care contin orice tip de zahar adaugat, inclusiv indulcitori naturali: sirop de artar, sirop de agave, miere, stevia, xylitol
  • Bauturi alcoolice
  • Toate produsele derivate din grau, secara, orz, ovaz, porumb, orez, mei, bulgur, sorg, dar si pseudo-cereale, asa ca amarantul, quinoa sau hrisca.
  • Fasolea (alba, rosie, neagra, pinto, fava etc.), mazarea, nautul, lintea, soia, arahidele si toate produsele derivate
  • Produsele din lapte de vaca, oaie sau capra, inclusiv variantele lor dietetice, asa ca iaurtul, urda si kefirul cu continut redus de grasimi.
  • Conservanti si potentiatori de gust - niciun produs care are in compozitie caragenan, monoglutamat de sodiu (MSG sau E621) sau sulfit

De asemenea, NU este permis sa te cantaresti pe parcursul celor 30 de zile.

Dieta Whole 30 – alimente permise

  • carnuri
  • oua
  • fructe de mare
  • fructe  
  • seminte si nuci
  • anumite legume
  • ulei presat la rece