Utilizat de sute de ani în Orientul Mijlociu, nautul este o sursa bogata in vitamine, minerale si fibre, iar dieta cu naut imbunatateste dieta, ajusteaza silueta si scade pofta de mancare.

Cum te ajuta dieta cu naut sa slabesti si de ce nu trebuie sa-ti lipseasca din meniu aceasta leguma? In urmatoarele randuri gasesti motive sa-ti faci un plan echilibrat pe baza de naut si sa te bucuri de beneficiile pe care le are pentru sanatate.

Daca nu ai incercat pana acum, poti adauga boabe de naut in salate, curry, orez sau mancaruri cu legume preferate. Gustul nautului se potriveste cu multe alte arome culinare. Mai precis, nautul are gust de alune si textura cremoasa. Consuma-l mai des si vei scapa de senzatia de foame permanenta.

Cum slabesti cu dieta cu naut

In urma unui studiu de amploare oamenii de stiinta au testat felul in care consumul de naut scade consumul de alte alimente mai bogate caloric. Cercetarea s-a intins pe durata a 12 saptamani. Dupa acest timp, participantilor la experiment li s-a solicitat revenirea la alimentatia obisnuita. Acestia au declarat ca, dupa ce au mancat naut, s-au simtit mai satui decat atunci cand nu au consumat acest aliment.

Prin urmare, datorita continutului ridicat de fibre, nautul e un aliment care te ajuta sa slabesti. Motivul? Simplu, te face sa te simti satul mai mult timp, deci mananci mai putin. In plus, 100 de grame de naut au doar 164 de calorii.

Beneficiile nautului

Fibrele pe care le furnizeaza nautul, ajuta organismul sa se fereasca de afectiuni digestive. De asemenea, pentru ca are un nivel scazut de grasimi, nautul scade colesterolul rau si colesterolul total si, implicit, protejeaza sanatatea inimii.

Un alt motiv sa incepi sa consumi naut este ca aceasta leguma este recomandata diabeticilor, deoarece alimentul are carbohidrati sensibili la insulina.

In caz ca nu stiai, nautul are un continut de calciu egal cu laptele si iaurtul. Persoanele care au adoptat stilul alimentar vegan trebuie sa stie ca nautul reprezinta o sursa de proteine de calitate, dar si de acid folic, magneziu, fier, cupru si mangan. Amesteca naut cu orez sau grau integral si o sa ai o doza sanatoasa de proteine.