Ai facut vreodata fursecuri? Usor de facut, acestea sunt o alternativa numai buna la dulciurile din comert. Pune pe lista si acest desert sanatos pentru copii din mango si ovaz. Burticile vor fi fericite.

La fursecurile cu stafide sigur ti-a placut contrastul de fructe uscate, gumate, cu aluatul crocant al fursecurilor. Daca vrei sa inlocuiesti stafidele cu alte fructe, ca sa obtii alte arome apetisante, incearca un desert sanatos pentru copii cu fulgi de ovaz si cu mango. Reteta este simpla, iar gustul lor te va cuceri inca de la prima inghititura. Fruct uscat de mango are arome florale, usor tropicale si te duce cu gandul si la stafide. Gasesti in comert mango deshidratat, sub forma de fasii, din care vei taia tu dupa preferinta. Poti adauga putina scortisoara in aluat si vei obtine un gust bogat, puternic aromat. Daca vrei sa faci fursecuri mai crocante, este de ajuns sa le tii inca putin in cuptor, pana se rumenesc pe margini.

Beneficiile fructului mango

Bogat in vitamina A, mai precis o ceasca de mango contine aproximativ 35 % din necesarul zilnic, fructul poate fi consumat crud, adaugat la salate si prajituri, dar si deshidratat, ca o gustare rapida si santoasa. De asemenea, mango are in compozitie multa vitamina C, potasiu, calciu, fier, magneziu, fosfor si fibre alimentare. O ceasca de mango furnizeaza organismului aproximativ 2,6 grame de fibre, bune pentru imbunatatirea digestiei si pentru prevenirea constipatiei.

De sa alegi fulgii de ovaz

Foarte sanatosi si satiosi, fulgii de ovaz contin vitaminele B si E, minerale, precum, fier, zinc, mangan, seleniu, fibre si substante cu efecte anticancerigene si energizante. Mai mult, fulgii de ovaz regleaza nivelul de colesterol in corp, protejeaza inima, tin glicemia sub control, lupta impotriva stresului si intaresc sistemul imunitar.

Reteta de fursecuri delicioase cu mango si fulgi de ovaz

Ca sa prepari aceste bunatati, ai nevoie de 1 cana si 1/2 de faina, 1 lingurita de bicarbonat de sodiu, 1/2 lingurita de sare, 3/4 dintr-o ceasca cu unt (la temperatura camerei), 1 cana cu zahar brun, 2 oua mari (la temperatura camerei), 1 lingurita de esenta de vanilie, 1/2 de lingurita de scortisoara, 2 cesti de fulgi de ovaz, 2 cesti cu mango deshidratat.

Desert sanatos pentru copii – Modul de preparare

Incalzeste cuptorul in prealabil si acopera tava cu hartie de copt. Intr-un bol mediu amesteca faina cu bicarbonatul si sarea. Apoi, in altul, untul cu zaharul, pe care le omogenizezi, pana se deschide la culoare si pasta devine pufoasa. Adauga si ouale, pe rand, si bate-le spuma. Incorporeaza si esenta de vanilie in crema de unt si oua, apoi compozitia de faina, fulgii de ovaz si cubuletele de mango. Amesteca totul foarte bine, pana se distribuie uniform ingredientele. Din compozitie se fac mingiute de aluat de aproximativ 2,5 centimetri si se pun pe hartia de copt. Ar trebui sa stea la cuptor intre 12-14 minute, pana cand se rumenesc pe margini, dar miezul lor ramane deschis la culoare. Le mai lasi 3-5 minute in tava, pana se mai racoresc, si apoi le transferi pe un platou. Iti vor iesi cam 40 de fursecuri delicioase si sanatoase.

Citeste mai multe despre cum faci un desert sanatos pentru copii:

Ce sa le oferi copiilor ca gustare

De ce e bine sa mananci ovaz in fiecare zi