Deşi dormitul pe burtă poate diminua sforăitul, el nu este recomandat pentru că gâtul şi spatele vor avea de suferit şi de-a lungul zilei următoare e posibil să resimţi o oarecare înţepeneală.

Cea mai mare parte a greutăţii unei persoane se află localizată în partea de mijloc a corpului. În timpul somnului, e dificil să menţinem o poziţie corectă a coloanei, iar dacă dormim pe burtă, poziţia e deficitară din start. Cum coloana e plină de nervi, presiunea aplicată asupra ei în timpul dormitului pe burtă ne poate face să ne trezim cu dureri sau amorţeală în diverse zone ale corpului, nu neapărat la spate.

Gâtul are şi el de suferit în cazul dormitului pe burtă. Dacă nu cumva ai descoperit o metodă de a respira prin pernă, trebuie să dormi cu capul întors într-o parte. Poate că n-o să observi nimic după o noapte de dormit pe burtă, dar, în timp, gâtul tău ar putea dezvolta unele probleme. În plus, din cauza poziţiei nefireşti - capul ar trebui să fie pe aceeaşi linie cu coloana - vei avea un somn neliniştit şi te vei trezi noaptea.

Dacă eşti însărcinată, nu vei dormi pe burtă. În primul rând, vei fi deranjată în mod evident de a te culca în această poziţie, iar în al doilea rând, toată acea greutate suplimentară din partea de mijloc a corpului ar pune o presiune şi mai mare asupra coloanei.

Dacă totuşi îţi place foarte mult să dormi pe burtă şi nu vrei să renunţi la acest obicei, e bine să ţii cont de câteva îndrumări:

  • Foloseşte o pernă cât mai puţin umflată sau dormi fără pernă. În acest mod, capul şi coloana vor sta mai confortabil.
  • Pune-ţi o perniţă sub burtă. În acest fel, coloana va sta mai dreaptă şi presiunea asupra ei va fi mai mică.
  • Când te trezeşti, fă câteva mişcări de stretching. Întinde mâinile în sus, în timp ce te ridici pe vârfuri, după care, din poziţie normală de stat în picioare, răsuceşte-ţi încet capul de câteva ori spre stânga, spre dreapta, în jos şi spre spate. De asemenea, apleacă-te şi încearcă să îţi atingi cu mâinile degetele de la picioare.