Obţinut din lapte fermentat, chefirul („binecuvântare“ în limba turcă) este benefic pentru sănătate, numeroase boli cum sunt cele digestive putând fi calmate dacă îl consumi frecvent.

Băutură care îşi are originile în regiunea Caucazului, chefirul se prepară prin introducerea granulelor de chefir în lapte. Aceste granule sunt un amestec de drojdii şi bacterii, iar în urma fermentării, se obţine o băutură acrişoară, dar foarte sănătoasă.

Previne constipaţia

Indigestia, gastrita, balonarea ori constipaţia pot deveni istorie dacă remediul ales de tine este chefirul. El conţine probiotice (microorganisme benefice) care sunt un adevărat duşman al microbilor patogeni din intestine. Folosit în timpul tratamentului cu antibiotice, ajută la refacerea florei intestinale şi poate scădea riscul de diaree.

Este bogată în vitamine

Chefirul este o bogată sursă de vitamine de tipul B, D şi K, dar şi de importante minerale cum sunt calciul şi magneziul. O cană de chefir asigură 30% din necesarul zilnic de calciu şi 10% din cel de vitamina A. În ceea ce priveşte vitamina D, necesară pentru întărirea oaselor şi a sistemului imunitar, este o sursă ideală pentru furnizarea ei în organism.

Indicată celor cu intoleranţa la lactoză

Prin fermentare, lactoza (zahărul din lapte) este transformată în acid lactic. De aceea, persoanele care au probleme digestive (diaree, balonare) după ce consumă lapte, pot înlocui această băutură cu chefirul. De asemenea, chefirul contribuie la combaterea inflamaţiilor şi a infecţiilor din organism.

Chefirul că ar putea stopa dezvoltarea celulelor canceroase de la sân, potrivit unui studiu publicat în “Jurnalul Alimentelor Medicinale”, în anul 2007.

 

Sfatul Click!Sănătate

Cum să faci chefir acasă

Pune 1-2 linguri de granule de chefir (le poţi găsi în magazinele naturiste sau le comanzi pe internet) la 1 litru de lapte, într-un vas de sticlă pe care îl vei închide etanş. Acoperă borcanul bine şi lasă la fermentat 24-48 de ore. Agită sticla sau borcanul de 2-3 ori pe zi. E gata când s-a îngroşat.