Vitamina C este o vitamină solubilă în apă, ceea ce înseamnă că organismul dumneavoastră nu o stochează. Aportul de vitamina C este luat din legume şi fructe, dar pot fi administrate şi suplimente cu vitamina C, în cazul în care există carenţe.

Pentru sănătatea pielii

Această vitamină ajută organismul la producţia de colagen, o proteină importantă pentru sănătatea pielii, a vaselor de sânge, dar şi a tendoanelor şi ligamentelor. Vitamina C este necesară pentru vindecarea rănilor şi pentru menţinerea sănătăţii dinţilor.

Ajută la menţinerea tensiunii în limite normale

Mai multe studii sugerează că persoanele care consumă alimente bogate în antioxidanti, inclusiv vitamina C, au un risc mai mic de hipertensiune. Medicii recomandă dieta echilibrată pentru tratamentul şi prevenirea hipertensiunii arteriale. Dieta include fructe şi legume proaspete, bogate în antioxidanţi.

Întăreşte imunitatea

Această vitamină are beneficii şi pentru imunitate, ceea ce înseamnă că ajută la menţinerea unui sistem imunitar puternic. Astfel, există o predispoziţie mai scăzută la infecţii respiratorii.

Semnele unui deficit de vitamina C

Simptomele deficitului de vitamina C includ părul uscat, care se despică şi se rupe uşor. Gingivita (inflamaţia gingiilor) şi sângerarea gingiilor, pielea uscată, rănile care se vindecă greu, faptul că te învineţeşti uşor sunt, de asemenea, semne ale acestui deficit. O formă severă de deficit de vitamina C este cunoscută sub numele de scorbut.

Niveluri scăzute de vitamina C au fost asociate cu hipertensiune arterială, boli ale vezicii biliare, accident vascular cerebral, unele tipuri de cancer, ateroscleroza.