Somnul este unul dintre pionii principali ai sănătăţii şi a unei siluete frumoase. Iată cum poţi contribui la un somn calitativ şi cum te ajută să-ţi menţii greutatea sub control?

Pentru a te putea bucura de un somn bun atât din punct de vedere calitativ cât şi cantitativ este important să acorzi o atenţie deosebită obiceiurilor tale înainte de a merge la culcare.

Un bonus pentru silueta ta este dat de ora la care alegi să iei ultima masă a zilei. Astfel, este indicat ca de la ultima masă până la mmentul în care mergi la culcare să treacă cel puţin 2-3 ore, pentru ca stomacul să poată digera în voie alimentele primite şi odată ajuns în pat organismul să se regenereze prin intermediul somnului nocturn, şi nu să se chinuie să digere toată noaptea mâncarea.

În cazul în care te apucă brusc foamea seara, sau simţi că ai mai vrea să mănânci ceva iată ce alimente sunt recomandate astfel încât să te hrăneşti şi în acelaşi timp să slăbeşti pe parcursul noptii:

Laptele îţi dă o stare de bine

Este deja celebrul paharul de lapte cald seara înainte de culcare. Acesta îţi va furniza o doză de calciu şi de triptofan, aminoacid esenţial care se transformă în serotonină, oferindu-ţi astfel o stare de bine pe tot parcursul nopţii. Un somn odihnitor îţi va tăia pofta de dulce a doua zi, având mult mai multă energie.

Kefirul, ajutorul digestiv

Datorită conţinutului de probiotice, kefirul este un produs realizat prin fermentarea laptelui, şi o sursă bună de calciu, vitamine şi minerale pe care corpul tău le va asimila cu uşurinţă.

Află care sunt beneficiile laptelui bătut AICI

Poţi fie să îţi înlocuieşti masa de seară cu un kefir fie să îl bei înainte de a merge la culcare, ambele variante te vor ajuta să dormi ami bine şi să te poţi concentra mai uşor asupra acţiunilor tale din ziua următoare. În cazul în care a doua zi vei face şi sport, organismul tău va arde mai multe calorii şi va reacţiona pozitiv la programul de antrenament.

Sucul de struguri reglează activitatea cardiacă

Acest suc dacă alegi să îl faci acasă, va ajuta la secretarea insulinei pe parcursul nopţii, acţiune care va contribui substanţial la reglarea ritmului cardiac. În acelaşi timp resveratrolul conţinut de struguri, îţi va oferi o puternică protecţie antioxidantă care va contribui spre norocul tău la accelerarea arderilor şi implicit a caloriilor chiar în timp ce tu te odihneşti.

Evită în schimb să consumi alcool înainte de culcare, chiar dacă şi vinul este făcut din struguri, acesta nu îţi va oferi un efect benefic mai ales înainte de culcare şi cu siguranţa nu te va ajuta să slăbeşti în timp ce dormi.

Ceaiul de muşeţel şi apa

Lichidul vieţii, apa nu ar trebui să lipsească din nici un moment al zilei şi mai ales înainte de a merge la culcare. Este bine să te limitezi la doar un pahar de apă pentru a nu te vedea nevoit toată noaptea să mergi la toaletă. Apa contribuie cu succes la eliminarea toxinelor din organism şi în plus te apără de un posibil infarct, atac cerebral sau vascular, deoarece ajută la menţinerea elasticităţii vaselor sangvine.

Nici ceaiul de muşeţel nu este de evitat, acesta îţi va oferi un efect calmant care te va ajuta să te odihneşti mai bine pe parcursul nopţii. Datorită glicinei, substanţă ce se regăseşte în florile de muşeţel, acesta îţi va oferi un uşor efect sedativ, benefic atât pentru odihna ta cât şi pentru a-ţi menţine greutatea sub control, mai ales că poate ţine sub control nivelul de glucoză din organism.

Dacă bei o cană caldă de ceai de muşeţel acesta va ajuta organismul să scadă temperatura sa şi să înducă starea de somnolenţă, favorizând un somn bun.