Insomnia în timpul sarcinii poate fi experimentată din cauza schimbărilor hormonale, a stresului sau anxietăţii, a unui stil de viaţă sedentar sau a alimentaţiei nepotrivite. Durerile de spate, greţurile şi nevoia de a urina sunt alte motive pentru care o femeie însărcinată nu reuşeşte să doarmă. Ce e de făcut?

Relaxarea este cheia

Stresul e una dintre cele mai frecvente cauze ale insomniei printre femeile însărcinate. Specialiştii recomandă ca, atunci când gravida nu poate dormi din cauza grijilor, e nevoie ca, pe timpul zilei, să şi le exprime, discutând cu partenerul şi eventual cu alte persoane apropiate. De folos în diminuarea stresului, precum şi pentru îmbunătăţirea mobilităţii, ar putea fi şi câteva exerciţii de yoga.

Alcoolul şi băuturile cu cofeină - eliminate!

Medicii recomandă ca alcoolul şi cafeaua sau alte băuturi cu cofeină să fie eliminate pe timpul sarcinii, pentru siguranţa gravidei şi a fătului. Scoaterea acestora din dietă va ajuta şi în privinţa insomniilor, prin reducerea agitaţiei. Un consum de băuturi sănătoase de-a lungul zilei, precum apa şi smoothie-urile, nu doar că va blinda corpul cu antioxidanţi, ci va contribui şi la obţinerea unui somn liniştit pe timpul nopţii.

Dormitul la ore fixe e esenţial

Deşi uneori apar diverse lucruri de făcut seara, o femeie însărcinată ar trebui să ţină cont că somnul în cantitate suficientă este unul dintre cele mai importante lucruri pentru ea şi dezvoltarea fătului. Mersul la culcare la ore fixe, chiar dacă în primele seri se va dovedi mai dificil, ajută la reglarea somnului şi la obţinerea relaxării şi a refacerii corpului.

Ceaiuri de plante - da, condimente - nu

Muşeţelul şi menta sunt două dintre ceaiurile cu efect calmant, care pot fi băute în apropiere de ora culcării. De asemenea, e bine ca gravida să nu mănânce nimic condimentat la masa de seară pentru a avea un somn odihnitor şi neîntrerupt.