Cum să te simţi mai bine la locul de muncă

1 2 jpg jpeg

Priveşte partea bună a lucrurilor şi zâmbeşte

Când eşti pozitiv în gândire şi comportament, acest lucru se reflectă atât în calitatea muncii prestate, cât şi în relaţiile profesionale. Un zâmbet transmite o stare pozitivă şi încurajează oamenii din jurul nostru să zâmbească la rândul lor. În plus, când suntem binedispuşi ne deschidem mai uşor faţă de ceilalţi.

Poţi să foloseşti munca pentru a-ţi dezvolta potenţialul şi pentru a-ţi face noi descoperiri, care îţi îmbogăţesc cunoştinţele. Iar a fi împlinit în ceea ce faci îţi permite să obţii rezultate mai bune, dar şi să creezi condiţii de lucru favorabile dezvoltării corespunzătoare.

Alegerea cuvintelor este foarte importantă. Nu toată lumea percepe mesajele în acelaşi mod, deci e necesar să te adaptezi la interlocutor. De asemenea, este recomandabil să eviţi atitudinile negative, cum ar fi: „Nu sunt de acord“ şi să optezi pentru „Cred mai degrabă că... “. De asemenea, este necesar să înveţi să te afirmi, dar şi să asculţi. Toată lumea are dreptul să se exprime şi toate punctele de vedere sunt interesante, pentru că permit ca lucrurile să progreseze şi să evolueze.

Fie că ne place sau nu, avem nevoie de un cadru de lucru. Regulile ne oferă stabilitate şi repere (program, planificare, obiective). Ele permit să se stabilească termenul de finalizare a unui obiectiv.

Critica permite progresul, pentru că celălat ne oferă o altă perspectivă asupra lucrurilor. Fie că este justificată sau nu, ceea ce face o critică constructivă este atitudinea noastră faţă de ea. Dacă nu o înţelegi, cere explicaţii care să te ajute să nu confunzi criticile cu reproşul.

O plantă sau o fotografie te ajută să creezi o atmosferă familiară la serviciu. Un obiect personal te poate ajuta şi să depăşeşti anumite blocaje care survin uneori, din cauza stresului sau a oboselii.

Poţi face exerciţii de respiraţie la serviciu când eşti prea surescitat. De asemenea, este recomandabil să faci pauze, o plimbare, să mergi pe coridoare sau să te bucuri de o cafea sau o ciocolată. Ele îţi permit să îţi goleşti mintea pentru câteva momente şi apoi să-ţi reorganizezi ideile.

A lucra în avans este cel mai bun mod de a evita stresul. Este mai uşor să fii mai eficient şi să ai un avans decât să încerci să recuperezi timpul pierdut, pentru a termina lucrarea la timp. Întârzierile generează stres, nervozitate şi animozităţi între tine şi colegi sau şefi.

2 jpg jpeg

Starea de bine a angajaţilor depinde atât de atitudinea managerului, cât şi de cea pe care o au ei înşişi vis-a-vis de muncă şi de capacităţile proprii. Un angajat pesimist, care spune mereu că e greu şi că nu poate, va progresa mai greu, în ciuda încurajărilor manageriale. Există anumite atitudini specifice ale angajatului mai fericit: este pozitiv, doreşte să înveţe, este deschis la comunicare, este participativ şi găseşte sens în ceea ce face. În timp ce organizaţia poate oferi ambianţa în care toate acestea se pot manifesta, depinde de fiecare angajat în parte să profite de ocazie pentru a se simţi cât mai bine la locul de muncă.