Cu atâtea delicii oferite la petreceri ori la mesele festive, în familie sau la prieteni, de sărbători, este greu să-ţi menţii silueta. Însă nu imposibil.

Combină corect alimentele

Ai grijă să mănânci la fiecare masă carbohidraţi, precum orezul brun, legumele rădăcinoase, dar şi proteine (carne slabă, brânză, ouă) şi grăsimi „bune” (peşte gras, nuci, ficat).

Cele trei grupe de alimente fac ca nivelul de glucoză din organism să fie constant, astfel încât să nu-ţi pierzi energia şi să nu ai mai des decât de obicei senzaţia de foame. Astfel, nu vei simţi nevoia de a te repezi asupra tuturor bunătăţilor care vor fi pe masa de Crăciun.

Bea ceai verde

O cină festivă nu are farmec fără o băutură fină, dar oare cât este permis? Medicii spun că nu este bine să faci abuz, orice te-ai decide să bei, fie că este vin sau tărie. Ca să nu ţi se facă rău, este bine să bei câte două-trei căni de ceai verde pe zi, căci este bogat în antioxidanţi şi elimină mai repede toxinele. Este, de asemenea, indicat să bei şi un pahar de apă după unul de alcool.

Porţii mici

La aceste ocazii avem obiceiul să mărim porţiile, să gătim mai sofisticat… Ce ar fi ca anul acesta să alegi porţii mai mici?

Aşa, nici nu te vei mai chinui să termini tot din farfurie şi nici nu te vei simţi inconfortabil după masă. Totodată, ai grijă să mesteci încet şi să savurezi fiecare înghiţitură.

Mănâncă o salată înainte de masa festivă

Cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania, SUA, au ajuns la concluzia că persoanele care mănâncă o salată verde cu cel puţin o jumătate de oră înainte de a lua cina, acumulează cu 12% mai puţine calorii decât în mod normal. Astfel, înainte de festinul de sărbători, consumă o farfurie de salată verde simpă, cu ulei de măsline şi cu oţet balsamic.

Deserturi sărace în calorii

Majoritatea dulciurilor conţin multe calorii, însă există şi variante care nu te îngraşă. Poţi prepara prăjituri fără prea multe nuci (bogate în calorii) şi să foloseşti zahăr brun. Iar în loc de două felii de cozonac, ce-ar fi să mănânci doar una?

Plănuieşte înainte să mănânci

Când eşti invitat la o masă festivă, verifică toate opţiunile de mâncare şi gândeşte-te la ce ai putea renunţa. Iar dacă nu te poţi abţine de la niciun fel de mâncare, alege să mănânci din fiecare câte puţin. Totodată, ai grijă şi la sucurile acidulate şi la cafea. În exces, pot favoriza apariţia colăceilor de pe burtă.

Nu pleca nemâncat la petreceri

Ştiind că au o masă în familie, multe persoane stau nemâncate toată ziua. Total greşit! Căci vor mânca repede, mult şi cu poftă, ceea ce este un dezastru pentru digestie.

Nu numai că mâncarea se va transforma mai uşor în kilograme nedorite, dar rişti să te şi îmbolnăveşti. Cel mai bine este să mănânci normal în timpul zilei, poate un pic mai puţin decât de obicei.