„Asta nu-mi place, pe asta n-o vreau, acum nu mi-e foame...”. Cunoşti repertoriul? Dacă cel mic face mofturi la mâncare, ai la îndemână câteva soluţii ca să-l aduci pe calea cea bună.

Stabileşte-i ore de masă

Este indicat ca orice copil să ia micul dejun, prânzul, cina şi una-două gustări, la fel ca un adult. Stabileşte-i orele de masă în funcţie de programul lui şi aminteşte-i de fiecare dată cu câteva minute înainte că trebuie să se pregătească de masă. Astfel îşi va crea obiceiul de a mânca, va deveni o rutină pentru el, pe care va şti că trebuie să o urmeze.

Nu-l forţa să mănânce...

... dacă zice că nu vrea. Lasă-l să se ridice de la masă şi spune-i că nu va mai mânca nimic până la următoarea masă. I se va face foame şi îşi va da seama că ciorba de legume, care la început nu i se părea deloc atrăgătoare, are un gust chiar foarte bun.

Oferă-i companie la masă

Invită din când în când la masă câţiva prieteni de vârsta lui. Văzându-i pe ceilalţi copii mâncând, îi va creşte apetitul şi lui. De asemenea, auzindu-i vorbind despre copănelele de pui delicioase pe care le-ai pregătit-o pentru ei, se va gândi de două ori data viitoare înainte să refuze unul. Încercaţi să luaţi şi voi, părinţii, masa cu el cât mai des. Lăudaţi mâncarea şi spuneţi-i că va primi desert la sfârşitul mesei.

Pregăteşte-i mâncare atrăgătoare

Copiilor le plac lucrurile colorate, amuzante şi atrăgătoare. Dacă îi „amenajezi” în farfurie o figură zâmbitoare făcută din omletă şi legume sau dacă-i oferi un sandvici în formă de inimioară, sunt şanse mici să strâmbe din nas. Ai nevoie de idei? Pe internet, dar şi în cărţi găseşti diverse reţete de mâncăruri deosebite pentru cei mici.

Vorbeşte-i despre beneficiile legumelor şi fructelor

Povestea cu spanacul şi Popeye Marinarul sau cea cu morcovii şi cu Bugs Bunny poate da rezultate bune în cazul unui copil mofturos. Spune-i, pe înţelesul lui, că legumele şi fructele conţin vitamine, minerale şi alte elemente nutritive care-l ajută să crească mare şi sănătos.