Stresul, alimentaţia dezechilibrată, odihna insuficientă şi prea puţină mişcare sunt principalele cauze care induc senzaţia de oboseală constantă. Îţi spunem ce schimbări să faci în dietă, pentru a combate slăbiciunea.

Senzaţia de oboseală este de multe ori ignorată, fie că este vorba de una fizică, mentală sau emoţională. Netratată însă, ea se poate transforma în oboseală cronică, care predispune organismul la diverse afecţiuni.

Atenţie la consumul de zahăr!
Obişnuieşti să-ţi începi ziua cu cereale dulci sau produse de patiserie? Nu e cea mai bună idee, deoarece zahărul conţinut de acestea îţi cresc nivelul de energie pe moment, după care metabolismul încetineşte şi vei simţi nevoia unei gustări cât mai dulci. Din acest motiv, este bine să ai un mic dejun complex, care să conţină carbohidraţi simpli, dar şi proteine. Cea mai bună sursă de carbohidraţi sunt fulgii de ovăz, neîndulciţi, serviţi cu lapte, fructe sau nuci, migdale şi seminţe de in. La fel de recomandat este şi mic dejunul format din ouă, de preferinţă fierte sau ochiuri româneşti, carne de pui sau de curcan la cuptor, brânză şi legume, alături de pâine integrală.
Introdu în meniu spanacul
Pe lângă faptul că este bogat în fier, spanacul conţine şi alte substanţe nutritive, cum sunt magneziul, potasiul şi complexul de vitamine B, surse excelente de energie. Anemia, scăderea numărului de globule roşii sau hemoglobină se manifestă printr-o senzaţie permanentă de slăbiciune. Acest lucru apare din cauză că numărul mic de globule roşii nu reuşesc să transporte suficient oxigen la ţesuturi. Un nivel mic de oxigen duce la stări de oboseală mentală şi fizică, apatie şi somnolenţă. Magneziul joacă un rol important în producerea de energie, fiind esenţial pentru buna funcţionare a organelor. Spanacul poate fi consumat alături de ouă sau ca supă cremă.
Nuci şi seminţe, pentru gustări
Nucile sunt bogate în magneziu, fosfor, fier, triptofan şi vitaminele B1, B2, B5 şi B6. Magneziul combate epuizarea, triptofanul previne oboseala emoţională şi te relaxează, pentru a avea un somn odihnitor. În plus, toate nucile şi seminţele sunt surse de proteine, pe care organismul le transformă în energie pe parcursul zilei. O armă împotriva oboselii sunt şi rezervele de acizi graşi din nuci Omega-3. Aceşti acizi reduc indicele glicemic al alimentelor şi eliberează energie pentru o perioadă mai lungă. Cele mai bune sunt nucile şi seminţele crude. O mână de seminţe sau nuci este o gustare ideală între mese.
Evită cafeaua
Este adevărat că o cafea te energizează, însă pentru o perioadă scurtă. În pus, se poate ajunge la un cerc vicios: bei prea multă cafea pentru a te energiza, ceea ce duce la apariţia oboselii. Dacă preferi totuşi să-ţi începi ziua cu o ceaşcă de cafea, alege una neagră sau cu lapte degresat, fără zahăr sau frişcă.
Bea cât mai multă apă
Deshidratarea limitează performanţele fizice şi scade puterea de concentrare. Un studiu realizat la Universitatea Tufts din Massachusetts a arătat faptul că pierderea chiar şi a 2% din greutatea corpului sub formă de apă, încetineşte capacitatea de reacţie a organismului. Sunt necesare în jur de 8 pahare de apă pe zi, pentru a menţine nivelul de hidratare, la care se adaugă apa conţinută de alimente.