Cum a afectat pandemia de coronavirus viaţa a 15.000 de oameni din 11 ţări în care activează Ferratum

1 ferratum jpg jpeg

A 12-a ediţie a sondajului internaţional Ferratum privind comportamentul consumatorilor ne răspunde la câteva întrebări importante despre aceasta perioadă de izolare şi despre planurile financiare din acest an.

Rezultatele Barometrului de Vară Ferratum™ 2020 - Ediţia Covid-19, marchează cea a 12-a cercetare consecutivă realizată cu success în aproape 15.000 de gospodării din 11 ţări. Acestea includ detalii despre maniera în care Pandemia Mondială Coronavirus a afectat viaţa oamenilor din întreaga lume şi comportamentul de consum, pe ce anume au cheltuit cei mai mulţi bani în perioada izolării, care sunt planurile lor pentru lunile următoare şi cum şi-au gestionat finanţele. De asemenea, aceştia au fost întrebati şi despre cumpărăturile online, despre modul de plată preferat (card vs. cash) şi de ce anume se tem cel mai mult în ceea ce priveşte Covid-19.

Rezultatele din acest an arată că 66% dintre respondenţi vor cheltui mai puţini bani în perioada vacanţei de vară, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce doar 8% au indicat că vor cheltui la fel de mult sau mai mult decât vara trecută. Rezultatele arată că peste 50% dintre respondenţi au fost afectaţi de pandemia mondială şi şi-au anulat planurile din această vară. 25% si-au anulat călătoriile în afara ţării, în timp ce 15% şi-au anulat planurile de cumpărare a unei maşini în acest an. 10% aveau de gând să achiziţioneze o casă nouă, dar mai degrabă ar întârzia acest lucru şi se vor concentra pe economii.

Anularea planurilor ar putea fi cauzată de faptul că 13% dintre respondenţi au menţionat că şi-au pierdut locul de muncă şi sunt în prezent şomeri ca urmare a măsurilor luate în perioada Covid-19 şi, în acelaşi timp, 18% au avut salariul diminuat. 58% sunt norocoşii care nu au fost afectaţi financiar şi sunt la acelaşi nivel al salariului dinainte de Covid-19.

SUNTEM CU TOŢII ÎN ACEASTA SITUAŢIE! Să privim, totuşi, partea pozitivă a lucrurilor: distanţarea socială ne-a apropiat.

Poate am stat departe unii de alţii, dar perioada de izolare ne-a apropiat. Faptul că am lucrat de acasa ne-a făcut, de asemenea, să construim conexiuni şi mai puternice. Sondajul nostru arată faptul că Pandemia Mondială de Coronavirus a afectat întreaga lume pe diferite niveluri, dar ne-a ajutat, de asemenea, să dezvoltăm noi hobby-uri, să trăim o viaţă mai sănătoasă, să învăţăm cum să ne gestionăm mai bine finanţele, să apreciem lucrurile mărunte ale vieţii şi ne-au adus mai aproape de noi familiile şi pe cei dragi.

În ultimele luni, oamenii s-au uitat mai mult la televizior, ca activitate principală (15%), probabil să fie la curent cu ştirile legate de Covid-19, au vorbit mai mult la telefon cu prietenii şi familia (13%), au petrecut în continuare timp în aer liber dedicat plimbărilor zilnice. sau antrenamentelor (11%) şi, de asemenea, au urmărit Netflix sau streaming online în general (10%).

În general, oamenii sunt sociabili prin natura lor şi totuşi li s-a cerut să trăiasca izolaţi. Ştiţi ce anume le-a lipsit acestora cel mai mult şi care este primul lucru pe care l-au făcut după izolare? Aşa este: familia (18%) şi prietenii (16%). Oamenilor le-au lipsit ieşirile, prânzurile la restaurante şi serile la terase. Călătoriile în afara ţării, excursiile pe litoral, viaţa socială şi culturală (cinema, teatru, concerte), chiar şi călătoriile în ţară sunt alte răspunsuri pe care oamenii au apreciat că vor să le facă imediat ce le va fi permis. Doar 3% dintre respondenţi duc dorul vieţii de birou. Motivul s-ar putea datora faptului că au învăţat să lucreze de la distanţă sau vor doar să aibă o vacanţă obişnuită de vară şi să li se permită să se întoarcă la viaţa lor înainte de Covid-19.

Cine va aloca cel mai mult vacanţei de vară din 2020?

Când vine vorba despre cheltuielile din acest an, bulgarii afirmă că aproximativ 86% din veniturile lunare vor fi alocate vacanţei de vară, urmaţi de croaţi cu 72%, letoni cu 50% şi de români, cei din urmă alocând 49% din veniturile lunare planurilor de vară. La celălalt capăt al graficului găsim nordicii care cheltuiesc aproximativ 30% din veniturile lor lunare pentru activităţile de vară. (Suedia 31% şi Danemarca 29%).

Deşi aproape 61% dintre români şi-au anulat planurile de călătorie din acest an, aceştia vor aloca cea mai mare parte din venituri  concediului de vară şi se vor orienta către destinaţiile interne.

Cheltuim mai puţin, economisim mai mult

28% dintre respondenţii celor 11 ţări analizate au declarat că intenţionează să cheltuiască maximum 200 de euro în următoarele 2-3 luni, 12% vor cheltui în jur de 1300 de euro, în timp ce doar 9% vor cheltui mai mult de 2000 de euro.

Respondenţii intenţionează să-şi acopere cheltuielile de vară în acest an cu ajutorul economiilor (45%), în timp ce 31% îi vor acoperi cu un împrumut Ferratum. 35% nu au luat un împrumut în ultimul timp pentru că nu aveau nevoie de bani, în timp ce 25% au avut nevoie de ajutor financiar, dar nu au accesat împrumuturile Ferratum, fiind îngrijorati că nu le vor putea rambursa la timp. 20% au menţionat că au cheltuit mai puţini bani în ultima vreme fiind acasă în timpul izolării.

Cele mai mari cheltuieli în timpul izolării Covid-19

Când au fost întrebaţi pe ce anume au cheltuit banii lunile trecute, în timpul izolării, 52% au declarat dintre respondenţi au declarant că au cumpărat alimente, urmate de îmbunătăţiri la domiciliu (13%), haine şi încălţăminte (12%) şi produse de îngrijire personală (10%). De asemenea, oamenii au sprijinit afacerile locale şi au ales să comande mâncare de la restaurantele lor preferate (7%).

Unele ţări s-au schimbat dramatic în comparaţie cu anii precedenţi. De exemplu, Norvegia a ocupat poziţia de top-spender cu cea mai mare sumă alocată în 2019 (68%) vacanţei de vară. Cu toate acestea, rezultatele din acest an au găsit Norvegia pe locul 10, cu doar 36% din venitul disponibil al gospodăriei folosit pentru vacanţa de vară din 2020.

Cum şi-au petrecut românii timpul în perioada Covid-19

15% dintre respondenţi au afirmat că cea mai mare parte din izolare au dedicat-o filmelor şi serialelor online, 12% au vizionat programele TV şi 11% au vorbit constant cu familia şi prietenii la telefon sau prin intermediul canalelor de socializare. De aceea, 21% dintre ei au afirmat că primul lucru pe care îl vor face după ce se va sfârşi această perioadă de izolare, va fi să-şi viziteze familia şi apoi prietenii (15%). În procent de 10% românilor le-au lipsit ieşirile la terase, excursiile la mare şi călătoriile în ţară.

Viitorul înseamnă digitalizare! Plăţile în numerar pierd teren, cele online sunt în continuă creştere

Plăţile online sunt preferate de 52% dintre respondenţi, 25% utilizează în continuare numerar, iar 25% ar alege transferuri bancare la comenzile online. Cele mai digitalizate ţări în ceea ce priveşte plăţile online sunt Norvegia (86%), Australia (79%) urmate îndeaproape de Danemarca (77%). La sfârşitul graficului găsim Finlanda (28%), preferând metodele de plată prin transfer bancar (52%), şi Bulgaria (27%),  bulgarii fiind mai tradiţionalişti preferând numerar la livrare (71%).

Cumpărăturile online vs. cumpărăturile offline

68% dintre respondenţi încă preferă cumpărăturile tradiţionale în detrimentrul celor online. Acest lucru este diferit în comparaţie cu anii precedenţi, iar explicaţia este simplă: oamenii nu au mai fost la cumpărături, deoarece ultimele două luni au fost în izolare şi au achiziţionat totul online.

Peste jumătate dintre suedezi preferă să cumpere online în continuare (62%), în timp ce majoritatea celorlalte ţări vor continua să cumpere offline, odată ce li se va permite din nou.

Topul cheltuielilor în 2020

Respondenţii din toate cele 11 ţări ar cheltui cei mai mulţi bani pentru următoarele trei activităţi: alimente (23% din bugetul lor), mobilier pentru casă (11%), finanţarea activităţilor pentru copii (10%) şi călătorii în ţară (10%).

Toate ţările au pus pe primul plan alimentele, doar Estonia a menţionat că cele mai mari cheltuieli vor fi alocate călătoriilor interne (17%).

Lunile următoare, 15% dintre români vor cumpăra produse pentru familie, 11% vor achiziţiona vacanţe în ţară şi 10% îşi vor înnoi garderoba de vară.

Cum a fost realizat Barometrul de Vară Ferratum Group 2020™ - ediţia 2020 - Covid-19?

• Sondajul a fost efectuat de Ferratum Group în rândul clienţilor şi non-clienţilor săi, în 11 ţări, sub forma unui chestionar online standardizat pentru toate ţările. Veniturile sunt declarate în moneda locală, iar consumul relativ este calculat în raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare ţară.

Despre Ferratum Group:

  Ferratum Group este un furnizor internaţional de servicii bancare mobile şi de credite on-line destinate persoanelor fizice şi întreprinderilor mici, distribuite şi gestionate pe dispozitive mobile. Fondat în anul 2005 în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în peste 20 de ţări din Europa, Africa, America de Sud şi de Nord şi regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluţiei bancare digitale. Serviciul de Mobile Bank, lansat în anul 2016, este o platformă inovatoare care oferă o gamă largă de servicii bancare, inclusiv plăţi şi transferuri digitale în timp real într-o singură aplicaţie. În prezent este disponibilă în cinci pieţe europene. Ferratum are un portofoliu de aproximativ 680.000 de clienţi activi - care au un cont deschis în cadrul Mobile Bank sau un împrumut luat în ultimele 12 luni (ultima actualizare: 31 martie 2020).

Grupul Ferratum este listat în Prime-Standard la Bursă de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.ferratumgroup.com.