Pe lângă gustul puternic şi revigorant, îmblânzit de combinaţia cu plante precum menta, iasomia sau roiniţa, ceaiul verde ajută în caz de colesterol mărit şi obezitate.

Ceaiul verde te susţine în lupta cu kilogramele

Probabil că una dintre cele mai cunoscute întrebuinţări ale ceaiului verde este consumul lui în vederea slăbirii şi, ulterior, a menţinerii greutăţii. Cercetările au arătat că impactul catehinelor din compoziţia ceaiului verde nu este de neglijat când vine vorba de topirea grăsimilor din corp, băutura fiind utilă pe post de adjuvant în dietă, alături de exerciţii fizice. Se recomandă să se consume 1 cană cu ceai verde în cursul dimineţii şi încă cel mult una, în funcţie de toleranţa personală, până în ora 15:00. Teina trezeşte organismul, deci e bine să evităm consumul de ceai verde seara, pentru a nu avea un somn tulburat.

Colesterol mărit? Ceaiul verde îl poate scădea

Una dintre problemele frecvente ale zilelor noastre, cauzată de stilul de viaţă haotic şi alimentaţia dezechilibrată, este un colesterol mărit. Factor de risc pentru bolile cardiovasculare, colesterolul crescut poate fi redus cu ajutorul proprietăţilor antioxidante ale ceaiului verde. Pe lângă adoptarea unui stil de viaţă echilibrat şi respectarea indicţiilor medicului, 1 cană cu ceai verde pe zi poate fi un sprijin în reglarea nivelului de colesterol.

Redu glicemia cu ceai verde

Ceaiul verde a demonstrat că poate îmbunătăţi sensibilitatea la insulină, fiind asociat cu scăderea riscului de diabet zaharat de tip 2. Un studiu realizat pe vârstnici din zona mediteraneană a arătat că un consum de ceai verde pe termen lung poate duce la scăderea zahărului din sânge.

Ceaiul verde te protejează de Alzheimer şi încetineşte îmbătrânirea

Pentru a funcţiona corespunzător, creierul are nevoie ca sistemul vascular să fie sănătos. Studiile arată că un consum regulat de ceai verde protejează neuronii şi reduce riscul de apariţie a bolilor Alzheimer şi Parkinson, cele mai răspândite tulburări neurodegenarative. În plus, îmbunătăţeşte memoria şi starea de spirit. De asemenea, 1 cană cu ceai verde pe zi ne poate ajuta să amânăm apariţia ridurilor profunde şi scăderea nivelului de colagen.

Mai puţine fracturi cu ajutorul ceaiului verde

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, densitatea osoasă tinde să se micşoreze, crescând riscul de osteoporoză. Consumul zilnic de ceai verde a fost asociat în urma studiilor cu un risc mai scăzut de fracturi la persoanele suferind de osteoporoză. Pentru persoanele sănătoase, ceaiul verde previne scăderea densităţii osoase şi accentuează activitatea celulelor.

Atenţie! Limitează-te la 1 cană de ceai verde pe zi, ocazional două, deoarece consumul excesiv poate afecta ficatul şi rinichii. E indicat ca suferinzii de boli renale sau ale ficatului, persoanele cu anxietate şi femeile însărcinate să discute cu medicul înainte de a începe o cură cu ceai verde. Ceaiul verde nu se consumă împreună cu alimente sau suplimente alimentare care conţin fier sau calciu, deoarece împiedică absorbţia acestora.