Când facem mişcare, organismul nostru eliberează endorfine, care contracarează efectele stresului, ne relaxează, ne calmează şi ne întăresc sistemul imunitar. Dar care sunt cele mai eficiente sporturi în lupta cu stresul zilnic?

Yoga

Apărută în India, yoga şi-a câştigat mulţi adepţi şi în Occident de-a lungul timpului. Mai mult decât un sport, yoga este o adevărată filosofie de viaţă, care face bine atât corpului cât şi minţii. În general, o şedinţă de yoga începe cu un exerciţiu de respiraţie sau de relaxare şi se încheie cu unul de meditaţie. E cel mai indicat să cauţi un club de încredere unde să începi practicarea acestui sport, iar ulterior vei şti ce exerciţii să faci chiar la tine acasă.

Înotul

Dacă nu ţi-e frică de apă şi ştii să înoţi, acest sport e unul dintre cele mai eficiente pentru înlăturarea stresului. Fie că alegi să înoţi în stilurile clasice precum craul sau bras, fie că ţi se pare mai potrivit pentru tine să faci gimnastică în apă, corpul tău îţi va fi recunoscător. Te vei relaxa atât fizic, cât şi mental şi stresul nu va avea nicio şansă în faţa ta.

Jogging-ul

Alergarea e o formă de sport la îndemâna multor persoane, mai ales dacă au aproape un parc sau o pădure prin care să se mişte în voie. Fie că preferi jogging-ul solitar, pentru a fi tu cu gândurile tale sau cu muzica din căşti, fie că te simţi mai bine în compania unei persoane apropiate, important e să practici acest sport cel puţin câte 30 de minute de mai multe ori pe săptămână, pentru a profita din plin de beneficiile lui.

Tai Chi-ul

Având rădăcinile în artele marţiale, această formă de sport presupune mişcări circulare şi continue, care se execută cu lentoare şi cu precizie şi se practică în general fără încălţări. Tai Chi-ul ajută la înlăturarea stresului, calmarea minţii şi creşterea concentrării, contribuind astfel la o stare bună de sănătate fizică şi psihică. E bine să începi practicarea acestui sport împreună cu un instructor pregătit şi autorizat.