Cea de-a zecea ediţie aniversară a barometrului internaţional Ferratum, ce analizează comportamentul de cumpărare al consumatorilor, vine cu rezultate surprinzătoare

1 fpicture1 png png

Rezultatele Barometrului de vară Ferratum Group™ 2019 marchează cea de-a zecea ediţie consecutivă a sondajului, încheiată cu succes. Peste 22.000 de gospodării au participat la sondajul nostru bianual, sondaj ce a analizat comportamentul consumatorilor pe timpul verii în 17 ţări. Datele includ detalii despre activităţile estivale, despre shoppingul online vs. cel tradiţional, dar şi informaţii despre comportamentul de cumpărare din diferite ţări.

Rezultatele barometrului Ferratum din acest an arată că 28% dintre respondenţi vor cheltui mai mulţi bani în timpul sezonului cald, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce 39% au indicat că vor cheltui la fel că vara trecută.

Rezultate surprinzătoare privind cumpărăturile din diferite ţări

Unele ţări şi-au schimbat în mod dramatic obiceiul de cumpărare comparativ cu anii precedenţi. De exemplu, Norvegia - liderul anilor precedenţi în privinţa sumelor alocate concediului (din venitul lunar al gospodăriei) - a ajuns de la un procent de 68% la doar 36% în 2019, ocupând acum locul 10 în clasamentul celor 17 ţări analizate.

De asemenea, România a coborât şase poziţii, de pe 6 până pe ultimul loc in acest clasament, privind cheltuielile din timpul verii. Dacă în 2018, respondenţii români erau dispuşi să cheltuiască în proporţie de 58% din venitul disponibil al gospodăriei în 2018, acest procent a scăzut la doar 12% în 2019.

Rezultatele arată că cei ce sunt dispuşi să cheltuie cel mai mult din salariul lunar în timpul vacanţei de vară sunt locuitorii din Mexic (66%), Bulgaria (56%) Spania (51%) şi Letonia (43%). Tările în care participanţii vor aloca cel mai puţîn din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (28%) şi Danemarca (26%), urmate de Brazilia (13%) şi România (12%).

Plăţile cash continuă să piardă teren în 2019

85% dintre respondenţi din Suedia, Danemarca şi Norvegia ar alege cardul în loc de numerar, potrivit rezultatelor sondajului. Cu toate acestea, trendul nu se limitează doar la Scandinavia, peste 60% dintre participanţii la sondaj afirmând faptul că preferă să plătească cu cardul vara aceasta (spre deosebire de circa 50% în 2018).

Serviciile bancare online au înregistrat, de asemenea, o creştere: peste 80% dintre respondenţii din Suedia, Olanda, Canada, Marea Britanie, Polonia şi Brazilia au declarat că le vor utiliza în această perioadă. Sondajul arată că din ce în ce mai multe pieţe urmează calea digitală în ceea ce priveşte sectorul bancar.

Cumpărăturile online vs. cumpărăturile offline

Peste 35% dintre respondenţii din Marea Britanie, Spania şi Ţările de Jos au declarat că vor achiziţiona online produse şi servicii în această vară, în timp ce Letonia şi Finlanda vor continua să aleagă cumpărăturile tradiţionale.

Trendul privind călătoriile

Călătoriile interne reprezintă principala activitate pentru care respondenţii sunt dispuşi să aloce cât mai mult din bugetul lor în această vară, aşa cum s-a întâmplat şi în 2018, în timp ce călătoriile în străinătate ocupă doar poziţia a opta pe lista de cheltuieli. Cei care plănuiesc să aloce cea mai mare parte a bugetului de vară pentru călătorii sunt locuitorii din Germania (65%), urmaţi îndeaproape de Danemarca (61%) şi de Olanda (57%).

Respondenţii din Canada (54%) sunt dispuşi să cheltuiască mai mult de 100 € pe noapte pentru cazare, iar participanţii din Germania (73%), Bulgaria (45%) şi România (37%) sunt mai deschişi la opţiuni precum Airbnb pentru rezervări.

Topul cheltuielilor în 2019

Respondenţii din toate cele 17 ţări ar cheltui cei mai mulţi bani pentru următoarele trei activităţi: călătorii în ţară (15% din bugetul lor), activităţi recreaţionale singur / sau în familie (12%) şi activităţi de vară, cum ar fi plajă, petreceri şi mese la restaurante (12%).

Respondenţii din Marea Britanie au fost singurii participanţi ai acestui studiu care vor aloca cea mai mare parte din buget achiziţiei de obiecte vestimentare, în timp ce Norvegia şi Danemarca sunt singurele două ţări care vor cheltui cel mai mult pentru călătoriile în străînătate.

Românii îşi menţîn preferinţele de anul trecut, în proporţie asemănătoare, fiind dispuşi să cheltuiască aproximativ 48% din bugetul lor pe călătoriile în ţară, redecorarea casei şi activităţile recreaţionale. În timp ce în 2018, aceştia alocau 9% evenimentelor sociale (nunţi, botezuri, etc), anul acesta îşi vor îndrepta bugetul către activităţi sociale (plajă).

Cum a fost realizat Barometrul de vară Ferratum Group 2019™?

  • Sondajul a fost efectuat de către clienţii activi Ferratum Group în 17 ţări din Europa ca un sondaj online cu un chestionar standardizat pentru toate ţările. Veniturile au fost menţionate în moneda locală şi investiţiile relative pentru vară, calculate că raport între cheltuielile de vară şi venitul familiei disponibil în fiecare ţară.
  • Peste 22.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenţii au avut vârste cuprinse între 18 şi 61 de ani, iar 53% au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor care au participat a fost de €827- € 3934. Mărimea medie a gospodăriilor este de 2.9 persoane.
  • În plus faţă de factorii demografici, respondenţii au fost întrebaţi despre venitul lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc în perioada verii, pe ce activităţi cheltuiesc banii şi dacă vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare sau vor utiliza mobile banking-ul în timpul călătoriilor în străinătate.

Toţi respondenţii la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internaţional de servicii bancare mobile şi de credite on-line destinate persoanelor fizice şi întreprinderilor mici, distribuite şi gestionate pe dispozitive mobile. Fondat în anul 2005 în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în peste 25 de ţări din Europa, Africa, America de Sud şi de Nord şi regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluţiei bancare digitale. Serviciul de Mobile Bank, lansat în anul 2016, este o platformă inovatoare care oferă o gamă largă de servicii bancare, inclusiv plăţi şi transferuri digitale în timp real într-o singură aplicaţie. În prezent este disponibilă în cinci pieţe europene. Ferratum are un portofoliu de aproximativ 794.000 de clienţi activi - care au un cont deschis în cadrul Mobile Bank sau un împrumut luat în ultimele 12 luni (ultima actualizare: 31 martie 2019).

Grupul Ferratum este listat în Prime-Standard la Bursă de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.ferratumgroup.com