În general nu e recomandat să cinezi cu mai puţin de două ore înainte de culcare. Pentru că digestia îţi poate influenţa somnul, care poate deveni mai agitat, iar un stomac plin poate să te ţină trează chiar toată noaptea.

Măncăruri grele, grase

Pe lângă faptul că a doua zi te trezeşti ca un tanc, îţi pui sistemul digestiv la grea încercare. Pentru că grăsimile se digeră greu, stomacul are de lucru şi nu are timp să se gândească şi la somnul tău între timp. Aşa că el îşi va vedea de treabă, în timp ce tu te vei chinui în van să adormi.

Alimente bogate în zahăr

Un dulce mic înainte de culcare poate fi exact ce-ţi trebuie pentru un somn liniştit şi lung. Dar asta nu înseamnă să te arunci asupra unei felii bogate de tort. Nici un pachet de biscuiţi nu e mai indicat. Aportul brusc de glucide în organismul care tocmai se pregătea de culcare poate să îl dea peste cap şi te vei trezi plină de energie fără să ştii de ce. Ronţăie mai bine un măr.

Carne roşie sau alte surse de proteine

La fel ca grăsimile, proteinele se digeră greu şi nu va fi uşor să adormi după o gustare proteică. Aşa că, în loc să ataci friptura rămasă de la prânz, alege un iaurt ori câteva bucăţele de piept de pui.

Mâncarea condimentată

Poate gustarea ta de seară nu e destul de aromată şi ai fi tentată să mai pui ceva condimente. Fereşte-te de cele cu arome puternice, în special de cele iuţi. Ele îţi pot deranja stomacul şi unele condimente îţi pot chiar ascuţi imperceptibil simţurile, dar destul cât să te mai ţină trează o perioadă.

Porţiile mari

Nu vrem ca gustarea de seară să se transforme într-o masă în toată regula, aşa că să ne menţinem la o singură porţie, cât mai mică. Cel mai indicat este să te rezumi la un maxim de 200 de calorii, ca să fii sigur că somnul nu îţi va fi afectat şi nici gustarea nu se va depune.