Pentru o sanatate de fier, specialistii ne recomanda 30 - 45 de minute de miscare sau alergare usoara pe zi, cel putin trei zile pe saptamana. Pentru a beneficia de efectele pe care alergatul le aduce starii noastre de sanatate, este important sa consumam alimente bogate in nutrimenti. Asa ajutam organismul sa se refaca si sa isi pastreze tonusul muscular.

Un muschi are nevoie de 24 pana la 48 de ore pentru a se reface, iar lucrandu-l din nou prea curand, fara a tine seama de o rutina de recuperare, poate cauza afectarea tesuturilor.  De aceea, tine cont de recomandarile noastre!
 

Bea apa ca sa eviti crampele musculare

 
Alergatul presupune pierderea de apa si electroliti (sodiu, potasiu, calciu si magneziu) prin transpiratie. Acestia din urma sunt necesari pentru sistemul digestiv, cat si pentru sistemele muscular si nervos si ajuta la contractarea si relaxarea muschilor. Apa reprezinta aproximativ 70% din masa corpului uman, din acest motiv, hidratarea este o componenta esentiala pentru orice activitate fizica, mai ales ca sa eviti crampele musculare, oboseala sau eventualele stari de ameteala post-antrenament.  
 

Berea fara alcool, o solutie de rehidratare

      
Cu peste 93% apa in compozitie, berea poate furniza organismului minerale si antioxidanti, substante care ajuta corpul sa se refaca dupa efort fizic. Aproximativ 75% dintre mineralele pe care berea le contine provin din malt (orz sau alte cereale supuse unui proces de prajire), iar restul de 25% din apa. Antioxidantii provin in special din hamei. Berea contine si carbohidrati, sodiu, potasiu si magneziu, care pot contribui la atenuarea senzatiei de oboseala musculara.  „Un stil de viata sanatos se poate traduce prin echilibru alimentar, mental, emotional, dar si fizic. Introducerea sportului in rutina noastra este la fel de importanta ca adoptarea unei diete potrivite. Indiferent daca alegem sa practicam un sport sau nu, hidratarea este necesara si variaza in functie de tipul si intensitatea efortului pe care il depunem. Un adult sedentar are nevoie in medie de  aproximativ 2,5 litri de apa/zi. Berea fara alcool poate fi o sursa de hidratare, in completarea apei, fiind alcatuita din ingrediente naturale, cu un aport semnificativ de polifenoli”, spune dr. Corina Zugravu, presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.
 

Include in alimentatie carbohidrati si proteine

 
Si alimentele pe care le consumam joaca un rol important pentru realimentarea cu energie a organismului dupa o sesiune de jogging sau efort fizic, pentru recuperare si repararea tesuturilor. Nutrimentii reduc cantitatea de proteine descompuse in timpul antrenamentelor, cresc sinteza proteinelor musculare, mentin rezervele de glicogen si imbunatatesc recuperarea. Nutritionistii ne recomanda sa mancam dupa cel mult o ora de la finalizarea antrenamentului si sa includem in alimentatie proteine si carbohidrati. Din categoria carbohidratilor recomandati pentru consum dupa efort fizic fac parte: cartofii, quinoa, fructele precum ananasul, fructele de padure, bananele, kiwi sau cereale precum orez, ovaz si paste fainoase. Proteinele sunt esentiale pentru cresterea si refacerea tesutului muscular. Printre altele, din aceasta categorie fac parte: ouale, iaurtul, branza dulce, somonul, tonul, carnea de pui.