Amânarea orei de culcare şi somnul de doar câteva ore îţi provoacă probleme de sănătate pe termen lung, chiar dacă, deocamdată, singurul inconvenient pare a fi oboseala de a doua zi.

Te îngraşi

Dacă ai luat mult în greutate în ultima vreme sau dacă nu reuşeşti cu niciun chip să slăbeşti un motiv demn de luat în seamă este lipsa de somn. Odihna joacă un rol important în menţinerea sănătăţii.

Orice schimbare afectează buna funcţionare a organelor, iar privarea de somn este una dintre cauzele îngrăşării, a creşterii apetitului pe fondul oboselii accentuate, a modificărilor de metabolism, dar şi a rezistenţei la insulină.

Îţi creşte tensiunea arterială

Persoanele care dorm foarte puţin şi păstrează acest obicei pe o perioadă lungă de timp sunt predispuse la hipertensiune arterială. Cele mai mari valori ale tensiunii arteriale pot apărea chiar în timpul nopţii.

Potrivit unor cercetări pe această temă, tensiunea arterială crescută noaptea indică faptul că inima are o activitate mai intensă, fiind în situaţia de a nu se odihni suficient.

Scade apetitul sexual

Privarea de somn sporeşte oboseala şi riscul de apariţie a dezechilibelor hormonale, factori care scad libidoul, diminuează şansele femeilor de a atinge orgasmul şi provoacă disfuncţii erectile.

Cei care întâmpină dificultăţi în viaţa sexual, ar fi bine să ţină un jurnal pentru a vedea câte ore acordă somnului în 24 de ore. De asemenea, femeile ajunse la menopauză care au probleme în timpul actului sexual au nevoie de mai multă odihnă, lipsa de somn putând fi adevărata cauză şi nu simptomele menopauzei.