Ce îşi doresc, de fapt, angajaţii români. Concluzia interesantă a unui studiu

1 loc munca jpg jpeg

Cu o piaţă a muncii aflată într-o continuă schimbare în materie de oportunităţi, dar mai ales în materie de modalităţi de recrutare, angajaţii îşi dezvoltă noi tendinţe de mobilitate.

Astfel, un studiu realizat de către Reveal Marketing Research şi Kubis la solicitarea Undelucram.ro, privind comportamentul angajaţilor şi digitalizarea procesului de căutare a unui loc de muncă, arată că peste jumătate dintre români (52%) şi-au căutat un loc de muncă în ultimul an. 

45% dintre angajaţii din România vor job-uri mai flexibile

Aşadar, la aproape un an şi jumătate de la debutul pandemiei, candidaţii încep să pună accent pe satisfacţii non-materiale, respectiv flexibilitate, această caracteristică fiind menţionată de 45% dintre respondenţii acestui studiu. 

Frecventarea platformelor de recrutare începe să devină o normalitate

Jumătate dintre respndenţii acestui studiu au declarat că au intenţionat să-şi schimbe jobul şi 30% declară că încă frecventeaza platformele de recrutare de câteva ori pe săptămână. În ceea ce priveşte platformele de recrutare, una din măsurile observate de aplicanţi este că acestea s-au adaptat curentului actual de muncă în sistem hibrid şi au creat filtre de căutare în acest sens (33%). 

De asemenea, platformele s-au îmbunătăţit şi pe partea de conţinut şi oferă informaţii mai detaliate cu privire la un anumit post deschis (25%) şi sunt mai user friendly (10%). 

România digitală. Ce device-uri folosesc românii pentru a accesa platformele de recrutare? 

În ceea ce priveşte device-urile pe care românii le folosesc pentru a accesa platformele de recrutare, conform studiului, smartphone-ul este primul în topul device-urilor pe care românii le folosesc atunci când accesează platformele de recrutare (46%), urmat de laptop / PC (54%).